סופר פוד: 7 מאכלי על שידאגו לכם יותר מכל תרופה אחרת

טוענים שיש מוצרי מזון יותר בריאים מאחרים: יש בהם יותר ויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון. מאכלים כאלה נקראים מאכלי על (superfood). למשל, פירות יער, אבוקדו, זרעי צ'יה, סלמון, ספירולינה וכד'.

הנה  7 שיכולים בהחלט לענות לדרישות של מאכלי על :

1. שום בריא ללב ולעצמות

בשישה שיני שום יש 17% מהנורמה היומית של ויטמין B6 ו-23% של מנגן.
ליעלות באימונים: שום מוריד את רמת העומס על הלב ועוזר טוב יותר להתמודד עם אימונים אינטנסיביים.
לעצמות בריאות: בגיל המעבר יורדת רמת האסטרוגן וזה גורם להרס רקמת העצם. חצי שן שום טרי ביום (2 גרם) תציל אתכם מאוסטאופורוזיס.

2.  בקר מקל על סמיני PMS ומגן על הגוף מאנמיה

בשר

ב-100 גרם בקר יש 53% מהמנה היומית של אבץ, 40% ויטמין B12, 16% ברזל, 12% ויטמין B2.
לצמצם תסמיני PMS ולהשלים מאגרי ברזל. ויטמיני B12 ו-B2 מקלים על תסמיני התסמונת הקדם-וסתית. אם בגוף שלך חסר ברזל, את תרגישי עייפות וסחרחורת והעור שלך יהיה חיוור. ברזל מהבשר משלים את החוסרים בזמן מחזור. ולאבץ את זקוקה כדי שהשיער והציפורניים שלך יהיו בריאים.

3. כרוב ניצנים מגן מקטרקט וקמטים

בחצי כוס של כרוב ניצנים יש 81% מהמנה היומית של ויטמין C ו-137% מהמנה היומית של ויטמין K.
לעיניים בריאות: קטרקט זו מחלה של נפוצה יותר אצל נשים, מאשר אצל הגברים. כרוב ניצנים עוזר לעיניים שלנו להישאר בריאות.
לעור בריא: ויטמין C עוזר לייצר קולגן, מאיץ החלמה של פצעים, ממזער את הופעת הקמטים.

4. עגבניות מגינות מכוויות, דיכאונות וסרטן השד

בשתי עגבניות יש 47% מהמנה היומית של ויטמין A, 42% מויטמין C, ויטמין B9 – 11%.
לעור ולשיער: ויטמין A קריטי לעור ולשיער, ליקופן בעגבניות עוזר לכם לא להישרך בשמש.
לצמיחת תאים חדשים: ויטמין B9 מסייע לתאים חדשים לגדול ולהתפתח ופשוט הכרחי לנשים בהריון. חוץ מזה, ויטמין B9 שומר עלינו מדיכאון וסרטן השד.

עגבניות

5.  תפוח אדמה מציל מרדיקלים חופשיים ומוריד את התיאבון

ב-300 גרם של תפוח אדמה אפוי בקליפתו יש 48% מהמנה היומית של ויטמין C ובערך 46% של ויטמין B6 ואשלגן.
מגן מרדיקלים חופשיים: עודף רדיקלים חופשיים יכול לגרות עקרות. בתפוח אדמה יש הרבה מאד נוגדי חמצון שמגינים על הגוף.
מוריד תיאבון: תפוח אדמה מסייע להוריד את התיאבון, ויטמין B6 שנמצא בו משפיע לחיוב על חילוף החומרים.

6. דובדבן מוריד כאבי שרירים ומסייע נגד נדודי שינה

בכוס של דובדבנים יש 40% מהמנה היומית של ויטמין A ו-20% של ויטמין C.
למען השרירים: מיץ דובדבנים מסייע להוריד כאבים אחרי ספורט ועוזר להשתקם.
לשינה חזקה: נשים סובלות יותר מגברים מנדודי שינה. מיץ דובדבנים עוזר להן להירדם מהר יותר.
לבריאות המוח: ירידה ברמת האסטרוגן בגיל המעבר חושפת נשים למחלת האלצהיימר. מיץ דובדבנים מגן על תאי המוח.

דובדבן

7. יוגורט מגן עלינו מסרטן השד, דיכאון ומשפר את מערכת העיכול

כוס יוגורט מכילה 21% מהמנה היומית של סידן, 20% של זרחן, 14% של ויטמין B12.
לשמירה על משקל: ביוגורט יש פרוביוטיקה שעוזרת לקיבה שלנו להיות בריאה ולגוף שלנו – לשמור על משקל תקין.
לאיזון פנימי – יוגורט מונע דיכאון, לחץ וחרדות.
למניעת סרטן שד – לפי מחקרים אחרונים בקנדה.