כאבי מחזור: כך תוכלי לשרוד את ימי המחזור הקשים

הגיע שוב הזמן החודשי של המחזור, שמשאיר אותך אחריו כאובה ומדממת וכל פעם מחדש את תוהה אם זה באמת חייב להיות ככה ומה ניתן לעשות בנידון.
לצערנו אצל רבות מאיתנו כאבי המחזור מהווים חלק בלתי נפרד מימי המחזור, שגם ככה לא כל כך נעימים עם כל הדימומים והשינויים במצבי הרוח שמתלווים אליו.

אז מה בעצם הסיבה לכאבים שאנחנו חשות בזמן המחזור החודשי?

כאבי המחזור הם אותן התכווצויות שאנחנו מרגישות בבטן התחתונה ובגב התחתון במהלך ולפני המחזור החודשי. הם נגרמים כתוצאה מקילוף והתחדשות השכבה החיצונית של הרחם כל חודש מחדש, כתוצאה מהיריון שלא נקלט.

מחזור
חומרים דמויי הורמונים הנקראים פרוסטגלנדינים קשורים לכאב שאנחנו חשות, גורמים להתכווצות של שרירי הרחם, לכן ככל שרמות הפרוסטגלנדינים גבוהות יותר הכאבים שנחוש יהיו קשים יותר.
לכן נראה שכל עוד נמשיך לקבל מחזור, גם נמשיך לקבל איתו את הכאבים שמתלווים אליו.
אבל למזלנו ישנם כמה וכמה דברים אותם אנחנו יכולות לעשות, שימזערו, גם אם קצת, את הכאב שנגרם כתוצאה מההתכווצויות האלה של הרחם.

איך אפשר לעשות את זה?

אז בגלל שאנחנו יודעות שהכאבים כנראה יגיעו, כדאי שנתחיל לטפל בעצמנו קצת, על מנת שנוכל להמשיך בחיינו גם בימים האלה ולא נצטרך לבלות את כל היום במיטה.

1. שתייה של משקאות חמים

מחזור
אחד הדברים הכי פשוטים ויעילים להקלה על הכאבים, היא על ידי שתייה מרובה של משקאות חמים. בגדול כל משקה חם שתשתו יעשה את העבודה, אבל שתייה של משקאות צמחיים לרוב יעזרו להקל על הכאב עוד יותר.
ישנם משקאות שמעבר להקלה על הנוחות, גם הוכחו שקיימות בהם יכולות ריפוי מסוימות ולכן יכולים להיות מאוד יעילים במקרים האלו. משקאות כמו חליטות קמומיל, נענע, מנטה וג'ינג'ר, בהחלט יכולים לנחם ולהקל על הכאב.

2. שימוש בשמנים אתריים

מחזור
עיסוי של אזורים מסוימים בגוף, הוכח כדרך מאוד יעילה וטובה להקל על הכאב ולגרום לכן לתחושה של הקלה ונוחות. אם תוסיפו לעיסוי שמנים אתריים, יעזרו לכן להירגע ולשכוח מהסיטואציה הלא כל כך נעימה בה אתן נמצאות.
להרחה בלבד של שמנים אתריים יש השפעה טיפולית על המוח שלנו, לכן אם נשלב אותם עם עיסוי מקומי נוכל להרגיש הרבה יותר טוב. אז בקשי מבן הזוג שיפנק אותך במסאז' מקומי ומפנק או לחלופין פנקי את עצמך במסז' שכזה שיאפשר לך להירגע ולקבל את הכאב.

3. כרית חימום או בקבוק חם

מחזור
שכיבה והירגעות עם בקבוק חם או כרית חימום, עוזרת להרגיע את השרירים ולשחרר אותם. כאשר אנחנו מאפשרות לשרירים שלנו להירגע, אוטומטית נרגיש גם הקלה בכאבים שנגרמים כתוצאה מהתכווצות הרחם שלנו, נרגיע את רקמות שרירי הרחם, ונפחית את כמות ההתכווצויות כתוצאה מזרימה נכונה ויעילה של הדם מהרחם החוצה.

4. אכילה נכונה ומותאמת

מחזור
למה שאנחנו אוכלות יש השפעה ישירה על הבריאות שלנו ועל היכולת של הגוף שלנו לשלוט בכאב, במיוחד במצבים בהם אנחנו סובלות מכאבים תכופים ובלתי נסבלים כמו בזמן המחזור החודשי. לכן אם נשים לב למה שאנחנו אוכלות בימים האלה ובכלל, נוכל להבחין בהקלה משמעותית בכאב שנחוש.

  • סלמון- עשיר באומגה 3 ומסייע להרגיע את השרירים ולייצב את העצבים.
  • יוגורט – מהווה מקור טוב של סידן ומסייע בעיכול היוצר תחושה של שחרור בגוף.
  • בננות – מכילות אשלגן ו-B6, אשר גורמים לנו להרגיש טוב יותר עם עצמנו.
  • מלון - בעל תכונות היכולות למזער נפיחות ולשטוף נוזלים עודפים מהגוף.
  • שעועית- עשירה במגנזיום אשר עוזר לשפר את רמות הסרוטונין ולהפחית את הדיכאון. 

 בדומה לזה שישנם מזונות מסוימים שיכולים לסייע לנו עם ההתכווצויות והכאבים שנחוש, ישנם לא מעט מזונות שהימנעות מהם בהחלט יכולה לעזור לא מעט:

  • מזונות מלוחים – גורמים לתחושה של נפיחות בגוף היות והם מכילים כמויות גדולות של נתרן שאוגרים מים בגוף.
  • קפאין- גורם לצמצום של כלי הדם, אשר מגבירים את התכווצויות הרחם.
  • מוצרי חלב- מכילים שומני חלב, אשר יכולים להחמיר דלקות באזור הרחם דבר שיגביר את הכאב.
  • דגנים- דגנים מעובדים מעלים את רמות הסוכר בדם וגורמים לנו להזדקק ליותר סוכרים.

צפי: 5 דברים שלא כדאי לך לעשות בזמן מחזור

אז עכשיו כשאת יודעת איך למזער את ההתכווצויות המגיעות בימי המחזור ולהמשיך לנהל אורח חיים רגיל באותם ימים, נקווה שתוכלי גם לשרוד את ימי המחזור הקשים בקלות.