איך להתגבר על האקס? 4 צעדים שיעזרו לך להתקדם הלאה

פרידות מבני זוג משפיעות על התפקוד היומיומי שלנו, לעיתים באופן קיצוני, זה מתאפיין בעיקר במצבי רוח משתנים, דיכאון, התבודדות או בריחה מהלבד, תזונה לקויה ושלל מתנות כאלה ואחרות. הדרך הכי טובה לשמור על איזון תלויה באופן ההתמודדות שלך עם המצב הקיים! לקיחת החלטות ויישומן.

אז לפני הכל, עלייך לקחת החלטה מודעת ואחראית שאת משאירה את מערכת היחסים האחרונה שלך מאחור, לומדת ממנה ומוכנה להשתקם ולהתחבר לעצמך בהווה למען - עתיד טוב יותר.

1. תוכנית

הצעד הראשון הוא רשימה, ולא, אני לא מדברת על רשימת כל הדברים המעצבנים והנוראיים שהוא עשה לך, זה קל מדי! עקב עומס בחיינו ורגשות מעורבים לבן הזוג הקודם קשה לנו להתעלות מעל עצמנו ולצאת לדרך חדשה, האופציה הכי טובה היא להכין רשימה של כל המטלות החשובות שזלזלת בהן במהלך הפרידה, למשל: לסדר את הבית, לטפח את עצמך, להגיע בזמן לעבודה, לאכול בצורה מסודרת וכו', עשי רשימה של כל הדברים החשובים שהזנחת ובצעי אחת אחת, צעד אחר צעד, ואל, אל תכללי בה משימות נקמה כמו לנפץ את שמשת הרכב שלו, כן, אני יודעת שזה מפתה – don’t!

2. לבריאות

זה לא סוד שתזונה נכונה משפיעה באופן משמעותי על בריאות הנפש שלנו ולהפך, לא פעם תמצאי את עצמך מדלגת על ארוחה בגלל מצב רוח ירוד או לחלופין אוכלת בצורה מופרזת וחסרת בקרה, הנקודה המרכזית כאן היא לא הנראות והמשקל אלא , אורך החיים הבריא שמומלץ לקיים, ולא, וודקה וגלידה או קפה וסיגריה לא נחשבות לארוחות בריאות. 
אל תפספסי ארוחת בוקר, מלאי את המקרר במזונות בריאים, קלילים, אנרגטיים ועשירים בסיבים תזונתיים, ובאותה המידה, חשוב להפגש לפחות אחת לשבוע עם איש מקצוע ולפרוק - חברות זה לא מספיק. עלות טיפול פסיכולוגי או תרפיסט בדרך כלל גבוהה. במידה ואינך יכולה לסחוב את זה כלכלית, תמיד אפשר לפנות למטפל במסגרת מסופסדת דרך קופת החולים.

3. שיקום הדימוי העצמי

ברוב המקרים אנחנו יוצאות ממערכות יחסים עם דימוי עצמי נמוך ומוצאות את עצמנו נתקעות על בעיות תקשרות ויחסי ערך וכבוד שהיו לנו בזוגיות הקודמות, מאשימות אותם או את עצמנו על פירוק היחסים - אין צורך לחפש אשמים, להפך, ככל שאנחנו מתעמקות בכך אנחנו נשארות במקום ואף מחריפות את המצב.

קודם כל צריך להגיע לידי הבנה פנימית שאין צורך להכנס למשחקי אגו, אשמה וכעס ולשנות את הגישה לחשיבה חיובית. חזקי את עצמך במנטרה יומית שמתאימה לך, קיראי ספר שמעודד אותך, דברי עם אנשים שמרימים את מצב רוחך ואוהבים אותך, הרחיקי את עצמך מאנשים ביקרותיים ושיפוטיים - גם אם הם חברייך הטובים ביותר, רק גישה חיובית מהסביבה תעזור לך.

4. התכנסות פנימית והפקת לקחים

כדי שלא תמצאי את עצמך שוב במערכת יחסים עם גבר שונה עם אותן הבעיות, חשוב שתקחי לעצמך זמן. נסי להבין את הגורמים שפגעו במערכת היחסים הקודמת שלך. את צריכה להתבונן לעומק בשורש הבעיות שהיו לכם ולהסיק את המסקנות הנכונות. כל מערכת יחסים שונה, אבל בדרך כלל, כאשר יש בעיות או פערים בשלושת הדברים הבאים- ערכים, מיניות ופערי קריירה, סביר לודאי שזה יביא להתפרקות יחסים אם לא מצליחים לגשר ביניהם. חשבי טוב טוב מה  נחוץ לך, מצאי סיפוק פנימי וקודם כל - תאהבי את עצמך!