לא רק כפיפות בטן: דרכים מועילות להפחתת שומן הבטן

בטן נפוחה ושומנית היא סיבה שבגללה רבים מהאנשים מרגישים חסרי בטחון לגבי גופם. הבטן שנמצאת תמיד שם להזכיר לכם כי אתם לא אוכלים נכון ולא עושים מספיק פעילות גופנית - יכולה להופיע גם אצל אנשים שמבנה גופם רזה, והיא משווה לגוף מראה כבד ואף קצר יותר.

בשל כך, חשוב לדעת כי בטן נפוחה או שומנית אינה תמיד קשורה למצב הבריאותי שלכם או לכמות כפיפות הבטן שאתם מבצעים ביום, והיא יכולה להיות קשורה דווקא לסגנון חיים לא נכון או לא מודע.

בשל כך חשוב לאמץ 6 כללים שיעזרו לכם להיפטר משומן הבטן אחת ולתמיד!

1. הימנעו מסוכרים

סוכר

אחד הגורמים להשמנה ולבעיות בריאות (כמו סכרת, מיגרנה, בעיות בלב ועוד) הם סוכרים, כאשר הסוכרים המעובדים שאנו מכניסים לגוף משפיעים באופן ישיר על חילוף החומרים תוך שלסוכר ישנה השפעה ענפה על קצב חילוף החומרים שבגופינו.
כאשר אנו צורכים סוכרים במידה רבה, אנו פוגעים בחילוף החומרים שלנו - מה שמגדיל את כמויות הפרוקטוז בגוף וגורם להשמנה באזור הבטן.
בשל כך חשוב שרוב הסוכרים שלכם יגיעו ממנת פרי אחת ביום, תוך הקטנת המאכלים העשירים בסוכר, כמו גם הפחתה עד להפסקה של שתיית משקאות ממותקים.

2. הרבו באכילת חלבונים

אם אתם רוצים לשים את הדגש על בניית שרירים והפחתה בפחמימות שגורמות להשמנה, חשוב שתתחילו לצרוך יותר חלבונים בתפריט היומי שלכם. חלבון הוא חומר מזין שבונה רקמות והוא מעולה למי שרוצה להוריד את שומן הבטן שלו ושומנים בשאר אזורים בגוף.
החלבונים מעולים להרגשת שובע והם מפחיתים רעב תוך שהם מאיצים את חילוף החומרים. צריכה קבוצה של חלבונים תעזור להוריד יותר מ- 300 קלוריות ביום, תוך שהחלפת פחמימות, שומנים וסוכרים בחלבונים - תסייע לכם לשמור על בטן שטוחה וגם לרדת משמעותית במשקל.

3. הגבילו פחמימות

פחמימות

בהמשך להחלפת הפחמימות בחלבונים, חשוב לדעת כי הגבלה של פחמימות מסייעת להוריד ממשקל הגוף ומהשומן המצטבר בבטן. פחמימות, שהן חלק מארוחה מלאה, אומנם מייצרות תחושת שובע אך זאת לטווח הקצר. צריכת פחמימות מעלה את רמת השומן בבטן תוך שהיא אינה באמת מספקת את הגוף: מה שגורם לרעב ומכאן לאכילה מופרזת! בשל כך חשוב למצוא תחליפים לפחמימות תוך ניסיון להרבות באכילת ירקות ש'יחפו' על אבדן הפחמימה.

4. צריכת מזונות עשירים בסיבים תזונתיים

כדי להשפיע על מערכת העיכול לטובה ולעורר את חילוף החומרים בגוף, רצוי לצרוך מזונות עשירים בסיבים תזונתיים. מזונות כאלה כמו ירקות ירוקים, שיבולת שועל, קטניות, אגוזים ועוד, יתרמו לתחושת השובע, וגם יאפשרו לכם להשיל מגופכם ומאזור הבטן שומן תוך צריכה של 14 גרמים של מזונות כאלה ביום. עם זאת נסו להימנע מסיבים ממיסים שרק מכבידים על הקיבה ועלולים לעקב את חילוף החומרים.

5. התעמלו יותר

שחייה

אנחנו יודעים שאתם הולכים לחדר הכושר 3 פעמים בשבוע וכי אתם מרימים משקולות באופן קבוע, מה שעוזר לשמור על אורח חיים בריא וגוף חטוב יותר. עם זאת, חשוב שבזמן הפעילות הגופנית תתמקדו בעיקר על אימון אירובי, אימוני ריצה, שחייה ועוד אשר מחטבים את הגוף ואת הבטן במידה רבה יותר מאימונים המתמקדים רק בשרירי הבטן. התמידו בפעילות גופנית יומיומית, תוך שאתם מקצים יום אחד להפסקה מהפעילות שבו השרירים שלכם יוכלו לנוח.

6. התייעצו עם תזונאית

כדי לשנות את התפריט שלכם ולהבין מה גורם לכם לשומן בבטן, או לבטן נפוחה: מומלץ להתייעץ עם תזונאית. התזונאית תאבחן את הרגלי האכילה שלכם, היא תבנה לכם תפריט חדש ותוכל להרגיל אתכם לסדר יום של ארוחות מזינות אך גם כאלה שיורידו את השומן הבטני שלכם. תפריט מותאם אישית שניתן לקבל מכל תזונאית מקופת החולים, יעזור לכם לא למדוד או לשקול כל דבר שאם אוכלים ולנהל אורח חיי בריא יותר תוך קבלת גוף נאה ובטן שטוחה.

 

צפי: 5 דברים שלא כדאי לך לעשות בזמן מחזור: