סנטר כפול: כל התרגילים בכדי להפטר מהמטרד

בימינו אנחנו נדרשות להיראות נפלא כל הזמן, גם אם זה אומר שנצטרך לעבוד קשה בשביל זה, להיכנס למשטר דיאטות וכושר ולפעמים גם לעשות לא מעט ניתוחים. בעולם שבו שיעורי ההשמנה רק עולים ועולים, מודעות למראה החיצוני היא חשובה, אך חשוב לשים גבול ולראות איך אנחנו עושים את זה.

לצערנו הרבה פעמים הסיבה שאנשים רוצים להיות חטובים ורזים, קשורה לרצון להיראות טוב ולא דווקא להרגיש טוב. דבר שגורר הרבה ניתוחים וטיפולים פולשניים אחרים לאזורים בהם יש לנו לרוב שומן עודף כמו הזרועות, הצוואר, הבטן והסנטר.

בכתבה הזו נתמקד בכמה תרגילים פשוטים שכל אחת יכולה לעשות, שיעזרו לכן להפעיל את שרירי הפנים ולהפחית את השומן בסנטר בעזרת אימונים ממוקדים.

 

1. חימום ומתיחה של שרירי הפנים

כמו בכל פעילות גופנית, גם את התרגילים האלו חשוב לעשות במתינות על מנת למנוע אי נוחות או נזק לגוף. לכן, חשוב לחמם את האזור, על מנת להכין את השרירים לאימון שנבצע. על מנת לחמם את שרירי הפנים הזיזו את הלסת התחתונה קדימה, החזיקו אותה לזמן קצר ושחררו חזרה. חיזרו על התרגיל במשך 8-10 פעמים, עד שתרגישו שהלסת משוחררת יותר.

d1.jpeg©tapoos

 

2. תנועת המזיגה

תנועת המזיגה בעצם מדמה מזיגה של משקה אל תוך הפה. על מנת לעשות זאת כסו עם השפה התחתונה שלכם את השיניים התחתונות והשלימו את התנועה עם הורדה של הראש לכיוון מטה וסגירה של הפה כשאתם מעלים אותו חזרה. חשוב לוודא שבזמן התרגול השפתיים נינוחות ורפויות ואתן לא שוחקות את השיניים. חזרו על התנועה הזו 5-7 פעמים.

d2.jpeg©tapoos

 

3. נגיעה באף

תנועה זו עובדת על חיזוק השרירים הצוואריים, אשר ההיחלשות שלהם מהווה את אחד הגורמים העיקריים ליצירת הסנטר הכפול. על מנת לחזק את השרירים האלו, יש להוציא את הלשון החוצה לכיוון מעלה לפי היכולת, כאשר המטרה שלנו היא להגיע לקצה האף. רובנו לא באמת נוכל להגיע עם הלשון לאף, אבל המאמץ שבפעולה יעזור לנו לשרוף שומנים ולפתח את השרירים הרלוונטיים. וודאו שהשפתיים רפויות ולא כפוצות וחיזרו על התרגיל 5 פעמים.

d3.jpeg©tapoos

 

4. יצירת פנים עגלגלות

כשהגוף צעיר, הפנים נוטות להיות יותר עגלגלות ולכן תרגילים שיעזרו לנו להניע את הלחיים כלפי מעלה, יכולים לעזור ביצירת מראה שכזה. על מנת לבצע את התרגיל הפנו את הראש לצד ימין והאריכו את הלסת התחתונה. הפעולה תגרום למאמץ בשרירי הצוואר, כאשר אנחנו מבצעות אותה בצורה נכונה. לאחר שסיימתן לבצע את הפעולה בצד ימין, עברו לצד שמאל. חיזרו על הפעולה 5 פעמים מכל צד.

d4.jpeg©tapoos

 

5. נשיקה גבוהה

על מנת לבצע את התרגיל הזה בצורה נכונה, דמיינו שאתן צריכות לנשק מישהו גבוהה מכן. הזיזו את הלסת קדימה והניעו את הפנים כלפי מעלה. תוך כדי התנועה כנראה שתרגישו מתח בצוואר, אם תבצעו אותה נכון. הישארו בתנוחה במשך 5-8 שניות והרפו. יש לחזור על התרגיל 5 פעמים.

d5.jpeg©tapoos

 

6. המתאגרף

על מנת לבצע את התרגיל הבא, עמדו בעמדת מוצא של מתאגרף ותחבו את האגרופים שלכן מתחת לסנטר. בהמשך הניעו את הלסת מעט מטה ונסו ללחוץ אותה על האגרופים כפי יכולתכן. המשיכו לנסות להגדיל את הלחץ עד שתגיעו לנקודה שתרגישו שזה מספיק והרפו. נסו להישאר בתנוחה כל פעם כ 3 שניות לפחות וחיזרו על התרגיל במשך 5-7 פעמים.

d6.jpeg©tapoos

 

7. החיוך

בתרגיל זה נשתמש בחיוך שלנו על מנת להפוך את הפנים ליותר מתוחים. קמצו את השיניים כשהפה והלסת סגורים ונסו למתוח את צידי הפה כפי יכולתכן כאילו הייתן רוצות לחייך בפה סגור. תוך כדי דחפו את הלשון כלפי מעלה וגעו איתה בחך העליון. אם אתן מרגישות מתח בשרירי הסנטר שלך, סימן שביצעתן אותו נכון. נסו להחזיק בתנוחה זו למשך 5 שניות.

d7.jpeg©tapoos

 

8. אבו נפחא

בתרגיל זה ננסה בעצם לחכות את דג האבו נפחא. על מנת לעשות זאת, מלאו את חלל הפה באוויר, סגרו את הפה ושמרו את האוויר בפנים מבלי לשאוף או לנשוף. לחצו עם כפות הידיים בעדינות על הלחיים בזמן שהפה שלכן מלא באוויר, החזיקו בתנוחה זו במשך 3-5 שניות ושחררו. חזרו על התרגיל במשך 5-6 פעמים.

d8.jpeg©tapoos

 

אז גם את יכולה להיפטר מהסנטר הכפול שלך, בעזרת כמה תרגילים פשוטים ונגישים שיעזרו לך להרגיש טוב יותר מבלי לבצע ניתוחים או טיפולים מורכבים. זכרי שאומנם זה יגרום לך להרגיש יותר טוב עם עצמך, אך בדקי עמוק בפנים שאכן את עושה את המאמצים האלו בשבילך ולא בשביל הסביבה.

 

 

איך תדעי שהוא לא דושבג?