10 דרכים להקל על מיגרנות באופן טבעי וללא צורך בכדורים!

אנשים שסובלים ממיגרנה סובלים בעיקר מירידה ברמת החיים, תוך שהמיגרנה הוא כאב חד שמופיע בתדירויות שונות במקומות שונים באזור הראש והעיניים.  

מיגרנה היא כאב ראש שנחשב נפוץ בעיקר בקרב נשים, והוא מגביל מאד את הפעילות היום יומית, ולעיתים אף משבית את האדם שסובל מהתקף מיגרנה.

מיגרנה נגרמת מסיבות שונות ביניהן: חוסר שינה, שינויי מזג אוויר קיצוניים, כאבי שכמות, יציבה שאינה נכונה, ובעיקר עקב סטרס ולחצים בחיי היום יום.

אנשים שסובלים ממיגרנה, בדרך כלל יודעים לזהות את הרגעים בהם המיגרנה מתחילה לתת את אותותיה תוך שרובם מנסים להימנע מהכאב לעיתים רבות על ידי נטילת כדורים המיועדים להתקף מיגרנה, על ידי נטילת משככי כאבים מסוגים שונים, ובאמצעות ניסיונות לישון בחדר חשוך.

אבל לפני שהסבל מתחיל, חשוב לדעת כי ישנן מספר דרכים שבאמצעותן ניתן להפטר מהתקף מיגרנה כבר לפני שהוא מתחיל וללא כדורים.

אז מהן הדרכים? הכנו עבורכם 10 שיטות להפטר ממיגרנה ללא כדורים:

 

1.תרגול יוגה

יוגה היא אחת הדרכים לשמור על זקיפות הגוף, על אורח חיים בריא, והיא מסייעת להפטר מכאבים כרוניים. אחת השיטות להפטר ממיגרנה בהתהוות היא לתרגל כמה מתיחות ותרגילי יוגה שנועדו לאזור הצוואר, השכמות והראש וזאת כדי לנסות לשחרר את אזורי הגוף התפוסים שמהווים את אחד הגורמים למיגרנה. סובבו באיטיות את הראש אל כיוון הכתפיים מספר פעמים, העלו והורידו את הכתפיים עד האוזניים ובאטיות הורידו אותן מטה, הניחו שתי כפות ידיים מאחורי הראש ודחפו מעט את הראש אחורנית לכיוון החזה, והניחו יד על הלחי תוך הורדת הלחי מטה לכיוון הכתפיים באופן איטי פעם אחת לכל צד. נסו למצוא סטים של תרגילים לשחרור אזורים אלה דרך מחקר אינטרנטי קצר.

 

2. לעיסת ג'ינג'ר

ג'ינג'ר הוא שורש שיש בו סגולות רפואיות שאחת מהן היא הקלה בכאבי ראש. צמח הג'ינג'ר שניתן לרכוש בכל סופר מרקט, הוא כזה שגם יקל על צינון, גם יחזק את המערכת החיסונית וגם יסייע להקלה בזמן התקף מיגרנה. חילטו את הג'ינג'ר בכוס תה עם לימון, או נסו ללעוס את שורש הג'ינג'ר עד כמה שניתן ובלעו אותו. זהירות! הג'ינג'ר חריף, ולכן יש לצרוך אותו במתינות.

c2.jpg©wonderhowto
 

3. מלח מתחת ללשון

רבים האנשים שסובלים ממיגרנה בשל ריכוז של סוכרים מעובדים בגוף. הסוכר שממריץ את הדם, עלול לגרום לאנשים שסובלים ממיגרנות להתקפים תכופים יותר, ולכן חשוב במידה ואתם סובלים ממיגרנות, לנסות באמצעות נטורופת להבין האם עליכם להימנע מסוכר. בינתיים בזמן התקף מיגרנה כדאי לנסות להניח חצי כפית מלח מתחת ללשון, כדי לנסות למתן את רמת הסוכר בגוף.

 

4. לעיסת בזיליקום

צמח הבזיליקום אותו אפשר לגדל בבית בקלות בתוך עציץ, הוא לא רק תבלין נפלא הוא גם צמח שיש לו סגולות רפואיות שקשורות לבריאות החניכיים והקלה בכאבי ראש. לעסו עלה בזיליקום בעת התקפת המיגרנה, ותוכלו ליהנות מהקלה בכאב וגם משיניים נקיות וריח פה רענן.

c4.jpg©wonderhowto

 

5. לחיצות

תורת הרפואה הסינית הביאה עמה את טיפולי הדיקור במחטים הסיניות שנחשב מסייע מאד להקלה במיגרנות. בנוסף הרפואה הסינית ממליצה על כמה שיטות להפטר מכאבי ראש ומיגרנות דרך לחיצות על מקומות מסוימים בגוף. לחצו בחוזקה על הכרית שבין האגודל לאצבע המורה בכף היד, המתינו 30 שניות ונשמו עמוק. עוד אפשר לנסות ללחוץ כ 30 שניות על אמצע הגבה, על השקעים שבין העיניים ועל קו השיער.

c1.jpg©wonderhowto

 

6. נשימות עמוקות

אחת הסיבות שבגינן רבים סובלים ממיגרנה היא חוסר חמצן בגוף. רבים האנשים שנושמים מהפה ולא מהאף, מה שמוביל לפחות חמצן שנכנס לאזור הראש. בשל כך חשוב לקחת כמה רגעים ולהתחיל ולנשום נשימות ארוכות דרך האף של 4 שניות לפחות, ולהוציא בנשיפה ארוכה את האוויר. בכך תרגישו כי חמצן נכנס לראשכם ומקל על ההתקף.

 

7. שתיית קפה שחור

מיגרנה נוצרת עקב התרחבות והתכווצות של נימי דם בגוף. בשל כך בזמן התקפת מגרנה ישנם אנשים שנוהגים לשתות כוס קפה שחור שמכווצת את הנימים שהתרחבו ומקלה על הכאב. שיטה זאת אינה מתאימה לכולם ולכן יש לנסות לבחון אותה פעם או פעמיים בלבד.

c3.jpg©wonderhowto

 

8. מקלחת חמה

כפי שהזכרנו, אחד הגורמים להתקפת מיגרנה היא שרירי גוף מכווצים. מקלחת חמה וארוכה שבעיקרה יזרמו מים על השכמות והגב ,יכולה להקל על הכאב.

 

9. מקלחת קרה

ישנם אנשים שסובלים מיגרנות קשות עקב מזג אוויר חם במיוחד וחשיפה לשמש. בשל כך חשוב תמיד להצטייד בכובע שמש ומשקפיים, ובעת התקפת מיגרנה להכנסה למקלחת קרירה ולשטוף את השיער והראש במים קרירים אך נעימים, תוך עיסוי הקרקפת שיקל על הכאב.

 

10. הזדקפות

אם אתם סובלים ממיגרנה בזמן עבודה פיזית או עבודה מול מחשב, ייתכן ואתם לא יושבים או הולכים זקוף. נסו לשפר את הישיבה שלכם לישיבה זקופה יותר תוך קירוב הסנטר לחזה בכל שעה כדי למתוח את הצוואר, ונסו ללכת זקוף יותר בזמן העבודה תוך שמירה על ראש זקוף ולא מורם עם כתפיים ששואפות מטה ולא מעלה במתיחות.

 

 

איך תדעי שהוא לא דושבג?