10 סיבות לכך שהנשים היפניות רזות, צעירות ובריאות יותר

יפן היא מדינה יפיפה הכוללת הרים ירוקים, ים כחול, תרבות תוססת ומטבח שופע. אם נסעתם פעם ליפן או פגשתם אנשים יפנים, קיים סיכוי די גבוה שעלה בדעתכם: "למה הנשים היפניות כל כך רזות ואיך הן נראות כאלו בריאות וצעירות?" על כך נדבר במאמר הבא:

אורח החיים והמטבח של היפנים שומר עליהם בריאים וצעירים למראה. לדוגמא, המזון היפני מבוסס על העיקרון של אריכות ימים ובריאות. אם נסתכל על העובדות, יפן היא המקום בעל השיעור הגבוה ביותר בעולם עם אנשים שחיים למעלה מ-100 שנים. ביפן, לא אוכלים רק בשביל הטעם. היפנים מאמינים בלמצות את כל היתרונות הבריאותיים מהמזון.

הנה 10 הסיבות העיקריות לשאלה מדוע נשים יפניות נשארות רזות ונראות צעירות:

 

1.שתיית תה ירוק

היפנים אוהבים ונהנים לשתות תה ירוק. המאצ'ה שהיא אבקת תה ירוק עשויה מעלים איכותיים ביותר, אשר מייבשים וכותשים לכדי אבקה מעודנת, אשר אותה בוזקים לתוך מים חמים לצורך הכנת תה. גרסה זו של תה ירוק, משמשת בטקס התה – פעילות תרבותית יפנית הכרוכה בהכנה הטקסית וההצגה של המאצ'ה.

תה ירוק הוא לא רק טעים אלא גם מועיל עד מאוד. זה אחד ממשקאות התה הבריאים שקיימים, וזאת כי הוא מלא בנוגדי חמצון אשר עוזרים להילחם ברדיקלים חופשיים ולעכב את תהליך ההזדקנות. בנוסף, התה אפילו מסייע לירידה במשקל. שתיית תה ירוק מקטינה את הסיכון למחלות לב וסרטן.

על פי מחקר שפורסם ב-JAMA ב-2006, אנשים מבוגרים ביפן אשר צרכו כמויות גדולות יותר של תה ירוק היו בסיכון נמוך יותר למוות בשל מגוון סיבות ובגלל מחלות לב וכלי דם. המחקר מראה כי תושבים יפנים ששתו 5 כוסות תה ירוק ביום היו בעלי שיעורי תמותה נמוכים ב-26 אחוזים.

 

2. צריכת מזון מותסס

באופן קבוע, היפנים אוכלים מזונות מותססים כמו קפיר, קומבוצ'ה, כרוב כבוש, מיסו, טמפה וקימצ'י. מזונות מותססים הם כאלה שעברו תהליך של תסיסה לקטית. בתהליך הזה, חיידקים טבעיים ניזונים מהסוכר והעמילן שבמזון ויוצרים חומצה לקטית. התסיסה משמרת את החומרים המזינים הטבעיים שבמזון וגורמת ליצירת אנזימים מועילים, ויטמיני B, חומצות שומן אומגה 3 וזנים שונים של פרוביוטיקה.

משום שהתסיסה עוזרת לחיידקי המעיים הידידותיים לפרק מזון לצורה נוחה יותר לעיכול- הדבר הזה מסייע גם לירידה במשקל. מה עוד כי זה מסייע לסילוק של רעלים מזיקים ומתכות כבדות מרקמות התאים.

מחקר שנערך בשנת 2014 שפורסם בכתב העת לפיזיולוגיה אנתרופולוגית, מדווח כי יש קשר מובהק בין מוצרי חלב מותססים לבין צמיחת חיידקי מעיים מועילים. המחקר ציין גם את החשיבות הגבוה  של הממצאים שהצביעו שמזון לא-חלבי ועשבי תיבול מותססים- יכולים להשפיע באופן חיובי על חיידקי המעיים, משום שיכולה להיות להם השפעה על תקשורת המוח-מעיים לטווח הארוך.

 

3.פופולריות של מאכלי ים

דבר שהאמריקאים פחות אוהבים, היפנים כן:  לאכול פירות ים במקום בשר אדום. בשר אדום מזוהה עם בעיות בריאותיות רבות- כגון השמנה, כולסטרול גבוה ומחלות דלקתיות.

אורז או אטריות מלווים בסוגים שונים של מאכלי ים הן מהארוחות הנפוצות ביפן. יפן היא מדינה אשר מוקפת בים- דגים ורכיכות כמו טונה, סלמון, מקרל ושרימפס הפופולריות של מאכלי הים במטבח היפני גבוהה. הדגים מועילים בשל תכולת חלבונים באיכות גבוהה, חומרים מזינים שונים וחומצות שומן אומגה -3- אשר מצוינים עבור המוח, הלב והאיברים הפנימיים. חומצות שומן אומגה -3, בפרט, מאפשרות הפחתת שומן הגוף, במיוחד לשומן הבטני. בנוסף, מאכלי ים גם מפחיתים דלקת בגוף ומועילים למערכת העצבים.

חומצות שומן אומגה 3 עוזרת מאוד  לעור חלק. שומנים בריאים אלו מסייעים למנוע בעיות עור רבות- כגון אטופיק דרמטיטיס, פסוריאזיס, אקנה וולגריס, סרטן עור ומלנומה. היפנים גם מאמינים שככל שהדגים שאנו צורכים בריאים יותר, כך הרבה יותר טוב לנו . לכן, הם מגישים דגים במגוון דרכים- חיים, צלויים, מטוגנים, אפויים או מאודים.

 

4.אכילת מנות קטנות יותר

עוד סיבה לכך היא -אכילת מנות קטנות יותר. מנות קטנות הם ממש שיטת אכילה שמהווה חלק מהתרבות היפנית. אכילת מנות קטנות ימסייעת באכילה מעטה יותר וכך עוזרת לירידה במשקל.  כשאשר רוצים לשמור על המשקל, מנות קטנות יותר הן כנראה חשובות אף יותר מסוג המזון שאוכלים.

כאשר מזון יפני מבושל בבית כדאי שיתקיימו מס' יסודות:

אין למלא את הצלחות.

אין להגיש מנות גדולות מכל סוג מזון.

טרי הוא הטוב ביותר.

המזונות צריכים להיות מוגשים בצורה יפה וכל פריט בתפריט צריך להיות מסודר כראוי כדי להציג את היופי הטבעי שבו.

f1.jpg©shutterstock

 

5.הליכה היא מסורת

ביפן, גברים ונשים כאחד צועדים המון. הליכה היא דרך מעולה של התעמלות המאפשרת להישאר רזים ולשמור על כושר. הליכה לא רק מסייעת לירידה במשקל, אלא גם משפרת את בריאות הלב וכלי הדם, מגבירה את מצב הרוח והאנרגיה ומורידה לחץ.

חוץ מהליכה, השימוש באופניים הוא פופלרי מאוד. רוב האוכלוסייה רוכבים על אופניים בכל מקום, וזוהי עוד צורה טובה של ספורט.

 

6.אכילה "על הדרך" אינה מקובלת

זמני הארוחות ביפן הם זמנים "קדושים" לחידוש האנרגטי של הגוף- ולכן  יפנים אינם אוכלים ארוחות צהריים תוך כדי הליכה.  מבחינה תרבותית, זה לא מנומס ולכן, נדיר שתראו מישהו אוכל ברחוב או בזמן נסיעה באוטובוס או ברכבת.

ביפן, מקדשים את זמן האכילה, לא מבצעים דבר בזמנה. לא צופים בטלוויזיה ולא מתעסקים בעבודה. ניקיון ודרך הצגת המזון, גם הם מהווים חלק חיוני ממסורת הארוחה היפנית.היפנים אוכלים בצורה איטית ומדויקת, נותנים לבטן שלהם זמן לעבד את המזון ולאותת למוח על שובע. הצ'ופ סטיקס ( מקלות האכילה ) משחקים תפקיד המעכב את הכמות והמהירות שבה אנשים אוכלים מזון- בזכותם היפנים אוכלים פחות.

אכילה איטית יותר, פירושה שלבטן יש יותר זמן לאותת למוח 'מספיק', לעומת צורת האכילה המהירה של האמריקאים (הידועה בכינוי אכילת בינג') – שבה הבטן מסמנת מאוחר מדי אותות שובע למוח, וכתוצאה מכך נגרמת אכילת יתר.

 

7.שיטות בישול בריאות

המטבח היפני מלבד החומרים הבריאים משתמש בשיטות הכנת מזון בריאות.

הטכניקות המרכזיות הם של בישול חי, אידוי וגריל והן מסייעות למנוע את השימוש העודף בשמן. טכניקות הבישול האלו עוזרות  גם בשימור הטעם וחומרי המזון של המרכיבים. אתם לא תראו מזון לטיגון עמוק ביפן (במקרים נדירים מאוד) אם מוגש אוכל מטוגן, כגון טמפורה- אז הן יהיו בתוספת למנות אחרות. בדרך זו, האיזון הכולל של הארוחה הוא בריא.

f2.jpg©shutterstock

 

8.תרגול אמנויות לחימה

קיימים סוגים שונים של אומנויות לחימה פופולריות ביפן. גם גברים וגם נשים מתרגלים אותם. למעשה, אמנויות לחימה יפניות בסגנונות- קראטה, ג'ודו, אייקידו ועוד, משחקות תפקיד מרכזי בשיפור רמת הכושר והבריאות הכללית של נשים יפניות. רוב אומנויות הלחימה משפרות את כושר וסיבולת הלב וכלי הדם, עוזרות בבניית כוח השרירים וגמישותם. הן גם מסייעות להפחתה במשקל ובהאטת תהליך ההזדקנות.

 

9.טבילה במעיינות חמים

אחת הדרכים המקובלות ביפן היא טבילה במעיינות החמים , שהיא מאריכה את החיים. בשפה המקומית, המעיינות החמים ידועים בשם 'אונסן'. למעיינות החמים ביפן  יש כוחות ריפוי מועילים עקב טמפרטורת המים יחד עם תוכן המינרלים, כגון מגנזיום, סידן, סיליקה וניאצין.

כאשר מתרחצים במעיינות החמים, העור סופג את המינרלים והלחץ ההידרוסטטי עולה. הדבר מוביל ליותר זרימת דם וחמצן בכל הגוף. שיפור זרימת הדם והחמצן עוזרת ללב כמו גם לאיברים ורקמות חשובות אחרות . בנוסף זה עוזר בהפחתת מתח ומסייע  לשינה טובה יותר, דבר אשר גם הוא  תורם לבריאות העור. טבילה במעיינות חמים לפחות פעמיים בחודש היא אחד הגורמים המהותיים לכך שנשים יפניות בריאות יותר, ובעלות מראה צעיר ורזה.

 

10 .קינוחים בריאים

המבטח היפני לא כולל קינוחים. נשים יפניות אוכלות ממתקים בתדירות מאוד נמוכה,  וזה תשובה אחת  לשאלה מדוע הן נשארות רזות. היפנים מעדיפים לאכול פירות טריים בסיום הארוחה שלהם במקום קינוחים עמוסים בסוכר. סוכר הוא אחד הגורמים המרכזיים המשפיעים על השמנת יתר בארצות הברית.

מה עוד שבממתקים יפנים יש מעט קרמל וקמח לבן שנמצאים בממתקים אמריקאים למשל. הממתקים היפנים מורכבים ממרכיבים בריאים- בטטות, קמח כוסמת ופירות טריים.

 

 

איך תדעי שהוא לא דושבג?