10 דרכים איך לשפר את המוח שלנו

במציאות היום- יומית של רובנו, אנחנו הופכים לפעמים את המוח שלנו לדבר קצת מיותר. בין אם זה על ידי שאילת כל שאלה את גוגל, כתיבת תזכורות במקום לזכור דברים או אפילו שמירה של מספרי טלפון בסמארטפון. מדענים כבר הוכיחו שבערך מגיל 20 המוח שלנו מתחיל להתנוון ולכן אנחנו ממש חייבים לאמן אותו, בשביל להוציא ממנו את המקסימום ולהפוך אותו להרבה יותר פרודוקטיבי.

ריכזנו עבורכם 10 דרכים פשוטות, זולות וזמינות שכולנו יכולים להתחיל לעשות בלי הרבה מאמץ:

 

מדיטציה

מדיטציה היא טכניקה מופלאה שקיימת בלא מעט זרמים ושיטות, העוזרת להשיג ריכוז ומיקוד. המדיטציה עוזרת לנו להתחבר לפן הרוחני ולהשיג מודעות עצמית, אך מחקרים שנעשו הוכיחו שלמדיטציה ישנה השפעה על התפקוד המוחי שלנו. המחקרים הוכיחו בוודאות שמדיטציה גורמת להגברה של פעילות הגלים המוחיים בנוסף ליתרונות המוכרים, כך שתרגול קבוע של מדיטציה בהחלט יכול לעזור לא מעט לשפר את תפקודי המוח שלכם.

via GIPHY

 

עמידת ראש

כשאתם עושים עמידת ראש (מי שמתקשה יכול פשוט לשכב עם הראש למטה), אתם מזרימים ביתר קלות חמצן לראש החיוני לתפקוד המוח שלכם. כשיותר חמצן מוזרם לכיוון הראש שלנו, אנחנו מייעלים את פעילות המוח ועוזרים לו להיות הרבה יותר פרודוקטיבי.

 

צחוק

הצחוק וההומור עוזר לפיתוח הצד הקוגניטיבי שלנו. כשאנחנו חושבים על בדיחה ששמענו, אנחנו מגרים את החלק במוח שלנו האחראי על חשיבה ועיבוד של מידע. אז בעצם על ידי שמיעה או המצאה של בדיחה, אתם מפעילים לא מעט חלקים במוח שלכם.

via GIPHY

 

פשוט השתמשו במוח שלכם

המוח שלנו מאוד יעיל, אבל על מנת לשמור על היעילות שלו אנחנו חייבים לאמן אותו. כאמור כיום כשאנחנו רוצים לעשות כמעט כל פעילות מוחית פשוטה כמו פעולה חשבונית פשוטה, אנחנו לרוב נשלוף את המחשבון שנמצא בסמארטפון שלנו. אז וותרו על האמצעים הטכנולוגיים הקיימים במקרים שכאלו  ופשוט תשתמשו במוח שלכם במקום. כשאנחנו מגרים את המחשבה שלנו באופן קבוע, אנחנו עוזרים ליצירת תאים עצביים רבים אשר תורמים להתפתחות של המוח בטווח הארוך.

 

תנו למוח מנוחה

החיים המודרניים מעמיסים על המוח שלנו לא מעט מידע במשך היום, דבר שגורם לכולנו להתקשות בעמידה בעומס. על מנת לשפר את תפקודי המוח שלנו ולהפוך אותו להרבה יותר פרודוקטיבי, אנחנו חייבים לאפשר לו מנוחה. לכן חשוב ליזום הפסקות מסודרות במהלך היום- יום העמוס שלנו, דבר שיעזור לנו להפוך אותו להרבה יותר יעיל בזמן ביצוע שאר המשימות הממלאות את

 

חומצות שומן

ישנן כמה חומצות שומן בלתי רוויות שאינן מיוצרות בגוף שלנו ואשר חיוניות מאוד לשמירה על גופינו. חומצות מסוג זה כמו אומגה 3 ואומגה 6, נמצאות לרוב בדגים מסוג סלמון או פורל, בזרעי דלעת ופשתן ובמוצרים כמו טחינה ועוד. מחקרים שנעשו הוכיחו כי אצל נבדקים שצרכו חומצות שומן מסוג זה, גדלה כמות החומר האפור במוח האחראית על עיבוד מידע.  לכן גם למה שאנחנו מכניסים לגוף שלנו, ישנה השפעה רבה על יעילות המוח שלנו.

 

תעשו פעילות גופנית

מחקרים שנעשו הוכיחו כי עשייה של פעילות גופנית באופו קבוע, עוזרת לשפר את הזיכרון. כך שכל פעילות גופנית שתבחרו הכוללת פעילות אירובית, תשפיע על בלוטת ההיפוקמפוס שאחראית על שיפור הזיכרון שלכם ותעזור ליצר תאי עצב חדשים האחראים על הזיכרון.

via GIPHY

 

תישנו טוב

אחד הדברים שמשפיעים מאוד על הפיכת המוח שלנו להרבה יותר פרודוקטיבי, הוא הקפדה על שינה טובה ורציפה. אז נכון שהחיים שלנו לא מאפשרים לרובנו לישון מספיק זמן כמו שהיינו רוצים, אבל חשוב להקפיד על שינה מספקת (שהאידאל עומד על 8 שעות ביממה). בזמן השינה מתרחשת במוחנו פעילות ענפה, המשפרת את הזיכרון, הריכוז שלנו והיכולת שלנו לבצע מטלות בצורה פרודוקטיבית וטובה.

 

תגרו את המוח

גירוי המוח על ידי משחקים מורכבים כדוגמת סודוקו, פאזלים, תשבצים או בעצם כל משחק מורכב שאהוב עליכם, יכולים לשפר בצורה מופלאה את תפקודי המוח שלכם. אז נכון שרובנו מתקשים למצוא זמן לשחק משחקים, אבל תזכרו שזה ייעל את התפוקה של המוח שלכם בהמשך וזה גם יכול להיות ממש כיף.

 

תשמרו על סביבת עבודה נעימה

כאשר אנחנו עובדים בסביבת עבודה נעימה ומותאמת עבורנו, אנחנו גורמים לעצמנו לפעול בצורה הרבה יותר יעילה. סביבת עבודה שכזו מאפשרת לנו להתרכז הרבה יותר טוב, דבר שמאפשר לתאים במוח שלנו לתקשר עם תאים אחרים בצורה הרבה יותר טובה. אז תסדרו את הבית שלכם או את שולחן העבודה ואפילו את הדסקטופ, כך שיתאים לכם בצורה הכי טובה ויעילה.

 

זכרו שהמוח שלכם הוא איבר מסתורי ונפלא, אך עם קצת עבודה נוספת והתמדה תוכלו להפוך אותו לעוד יותר פרודוקטיבי.

 

בחרו תמונה וגלו באיזו נקודה אתם נמצאים בחיים: