9 שיטות מוזרות לשמור על הבריאות, שהוכחו מדעית

הרפואה והמדע מציעים לנו מגוון רחב של שיטות לשפר את הבריאות שלנו. חלק מהן נשמעות מוזר, אבל הוכיחו את היעילות שלהן. החלטנו לאסוף כאן את השיטות המוזרות ביותר:

 

1. שינה קצרה אחרי כוס קפה עושה פלאים

חוקרים גילו ששינה קצרה אחרי כוס קפה משפיעה לטובה על הגוף. משתתפי הניסוי אחרי "שנת הקפה" עשו מבחן על סימולטור נהיגה. בסופו של דבר הם טעו פחות מאנשים שרק שתו קפה או רק ישנו, או שתו קפה ללא קפאין והרגישו שהם נחו.

כדי להגיע לתוצאה הרצויה, כדאי לשתות את הקפה בכמה לגימות. מיד לאחר מכן יש להיכנס למיטה. אל דאגה אם לא תצליחו להירדם מיד, מספיק לשכב במנוחה, חצי ישנים. אחרי 15-20 דקות כדאי לקום כדי לא להיגרר לשינה עמוקה.

d1.jpg©adme

 

2. תזונה דלת קלוריות מעוררת תיאבון גדול יותר

ההתמקדות המוגזמת בספירת קלוריות גורמת לתוצאות שליליות בתהליך ההרזיה והשמירה על המשקל האופטימלי. כאשר אנחנו בוחרים לאכול אוכל דל קלוריות, זה מרגיע את הרעב לפרק זמן קצר מדי, אבל ממש מהר אנחנו מרגישים את הרעב שלנו מתגבר ובסוף צורכים יותר קלוריות.

 

3. במקום סבון אנטי-בקטריאלי בחרו בסבון רגיל

בפועל, אין הוכחה מדעית שסבון אנטי-בקטריאלי הרבה יותר יעיל מסבון רגיל ומים, אבל מחקרים רבים הראו שסבון כזה הרבה יותר מזיק לגוף. למשל, עודף שלו עלול לפגוע בהגנה הטבעית של הגוף, לשנות את רובד החיידקים במעיים ואף לגרום נזק לעובר אצל נשים הרות.

 

4. בכל פעם שיש אפשרות, עבדו בעמידה

מחקר בריטי שנערך בקרב נהגי אוטובוסים ומבקרים הראה שלבלות את רוב היום בישיבה בכיסא הנהג הרבה יותר מזיקה לגוף מאשר לעבור בין המושבים - כמו שמחייב תפקידו של המבקר. אם הגוף שלכם סובל מחוסר תנועה, הדם לא מספק מספיק חמצן למוח.

במהלך יום העבודה מומלץ לנצל כל אפשרות למתוח שרירים, למשל להספיק לטייל בהפסקת צהרים או לעשות כמה תרגילי כושר. בזמן אחרון צובר פופולריות הרעיון לעבוד בעמידה (standing desk).

d2.jpg©adme

 

5. תאכלו קליפת תפוחים

יותר ירוקים, פירות וירקות לא יזיקו לאף אחד. אבל חשוב מאד לציין בנפרד את התפוחים. הם מכילים קוורצטין – חומר שמכיל תכונות ספזמוליטיות, אנטי-דלקתיות ואחרות. חוץ מזה, הוא מגן על המוח מפגיעה ולכן מונע בעיות למידה.

 

6. כאשר כותבים בכתב יד, זה משפר את היכולות השכליות

מאד יעיל לא רק לצייר אלא גם לכתוב ביד. מחקר שנערך באוניברסיטת אינדיאנה מוכיח שכתיבה ידנית מפתחת יכולות כגון קשר עין יד, קשב, זיכרון וכד'. כאשר כותבים, להבדיל מהקלדה, מופעלים גם החלקים במוח האחראיים על הקריאה.

d3.jpg©adme

 

7. אל תצחצחו שיניים במשך שעה אחרי הארוחה

רופאי שיניים רבים בטוחים שצחצוח שיניים מיד אחרי האוכל דומה לעינוי וניסיון לצחצח שיניים עם נייר זכוכית. כל סוגי האוכל ובמיוחד פירות הדר ופירות חמוצים אחרים, עגבניות, משקאות אנרגיה ומשקאות מוגזים הופכים את האמאיל של השן לרגיש יותר להשפעות חיצוניות. כאשר אנחנו מצחצחים מיד אחרי האוכל אנחנו מאפשרים לחומצות לחדור לשכבות עמוקות יותר של השן. בסופו של דבר זה יכול לגרום לעששת. מספיק לשטוף את הפה במים.

 

8. ותרו על השעון המעורר

מתוך 5 פאזות של שינה אנושית הכי מתאימות להתעוררות הן הפאזה ה-1, ה-2 וה-5. כאשר אתם מתעוררים באחת הפאזות האלה, זה גורם לכם להרגיש מלאי כוח. לעומת זאת, כל רעש שגורם לנו להתעורר פוגע בשינה וגורם לסטרס חזק.במהלך היום עלולים להרגיש עצבנות מוגברת והידרדרות בראייה. בהמשך זה יכול לעודד מחלות של לב וכלי הדם, שבץ, פגיעות נוירולוגיות ואף ירידה באינטלקט. כדי להסתדר בלי שעון מעורר ואיחורים בבוקר כדאי להרגיל את עצמך, למשל, ללכת לישון באותה שעה.

d4.jpg©adme

 

9. אל תקחו ללב מה אנשים אחרים חושבים עליכם

מחקרים מראים שאנשים שמקבלים בצורה רגועה את מה שאחרים חושבים עליהם חיים יותר שנים. כמובן, רוב האנשים זקוקים לתמיכה, כך שמומלץ מאד להקיף את עצמכם באנשים שיכולים לעודד אתכם ולהוביל אתכם בחיים.

d5.jpg©adme

 

בחרו תמונה וגלו באיזו נקודה אתם נמצאים בחיים: