דברים שאסור בתכלית האיסור לעשות אחרי האוכל!

רבים מאיתנו מתעסקים באופן קבוע בתזונה ובמראה החיצוני. אורח חיים בריא עכשיו בשיא האופנה ויש לו מעריצים בכל מקום בעולם. אנחנו אוכלים מנות קטנות, משתדלים לבחור אוכל שבריא לנו ונמנעים מנשנושים וממשקאות מוגזים. אבל, חשוב לא רק מה שאתם אוכלים, אלא גם מה אתם עושים אחרי האוכל.

מסתבר שיש כמה הרגלים לא רק מזיקים, אלא אפילו מסוכנים, שאף פעם לא שמענו עליהם. אצל אנשים מסוימים הם גורמים להפרעות קלות, לאחרים – למחלות קשות. כדי שאחר כך לא תצטרכו ללכת לרופא, תתחילו לנקוט בצעדים מניעתיים. אז מה אסור לעשות אחרי האוכל?

 

לאכול פירות

לעתים קרובות אחרי שאוכלים ארוחה מזינה, בא לנו על משהו מתוק. ברור שאם אנחנו משתדלים לשמור, אנחנו נבחר פרי. אבל לאכול פירות דווקא עדיף על בטן ריקה. מדוע?

קודם כל, כדי שהפירות יתעכלו נכון, הם זקוקים לכמות פרמנטים גדולה מאד. שנית, פרוקטוזה זקוקה ליותר זמן כדי להיספג בדם. ולבסוף – פירות מזינים הרבה יותר, אם אוכלים אותם על בטן ריקה.

הוכח שאכילת פירות בסוף הארוחה זו אחת הסיבות הנפוצות לקלקול קיבה, צרבת או רפלוקס.

e2.jpg©sovkusom

 

להתקלח

תהליך העיכול שלנו תלוי מאד בזרימת הדם לקיבה. אם תלכו להתקלח מיד אחרי האוכל, כל הדם יוזרם לידיים ולרגליים שלכם וכתוצאה מכך תהליך העיכול יהיה איטי יותר, מה שעלול לגרום לכאבים באזור הבטן.

e5.jpg©sovkusom

 

לעשן

כולנו מכירים את האנשים האלה שמדליקים סיגריה מיד אחרי הביס האחרון. יש מצב שגם אתם כאלה. אז תשמעו, זה לא משהו שכדאי לעשות. גם אם נשים בצד את ההבנה שהעישון זה הרגל לא הכי בריא, לעשן מיד אחרי האוכל זה לא בריא בכלל. ניקוטין מצמצם בצורה דרסטית את כמות החמצן בגוף, החמצן שאנחנו זקוקים לו כדי להפעיל את תהליך העיכול. אם אין מספיק חמצן, הגוף שלנו מתחיל לספוג פי כמה את החומרים המסרטנים.

אם לדבר מספרית, סיגריה אחת אחרי האוכל גורמת לנו נזק של 10 סיגריות שעישנתם בשרשרת. הסיכון להתפתחות הסרטן של המעי הגס או הריאות גדל פי כמה.

e6.jpg©sovkusom

 

לטייל

חכו חצי שעה ואז צאו לטייל איך שבא לכם. בעיות עיכול, חוסר נוחות באזור הבטן וכמובן רפלוקס חומצי – כל זה מחכה לכם אם לא תתאפקו ותצאו לטייל מיד אחרי הארוחה.

e8.jpg©sovkusom

 

להתאמן

אחרי האוכל כל מאמצי הגוף מופנים לעיכול המזון. אם תתחילו להעמיס על עצמכם, הגוף ייכנס למצב סטרס ותהליך העיכול ייפגע. כמו כן, במהלך אימון אקטיבי תפגע גם הקיבה עצמה.

e9.jpg©sovkusom

 

לנהוג

כאשר כל הדם מוזרם לכיוון הקיבה כדי לסייע לתהליך העיכול, המוח מאבד מעט מערנותו, הריכוז יורד ואתם עלולים אף להרגיש ישנוניות. לכן עדיף לנהוג לפחות שעה או שעתיים אחרי האוכל.

e90.jpg©sovkusom

 

לשתות תה

שתיית תה – מרכיב חובה של ארוחה. מה שלא תאכלו, תמיד מציעים לכם לסיים את הארוחה עם תה ורצוי גם עם משהו מתוק. תה מכיל חומצות אשר פוגעות בספיגת ברזל בגוף ב-87%. זה גורם לחולשה, כאבים בחזה, אנמיה, סחרחורת ועייפות כרונית.

e91.jpg©sovkusom

 

לאכול מתוק

אכילת מתוק אחרי ארוחה היא אחת הסיבות הנפוצות לעלייה במשקל. כפי שמראים המחקרים, 7% מאלה שאוכלים מתוק בסיום הארוחה, סובלים ממשקל עודף אחרי גיל 35.

e92.jpg©sovkusom

 

לישון

נדודי שינה והתנפחות הבטן – זה מה שקורה לאלה שהולכים לישון מיד אחרי האוכל. מחקרים אחרונים מראים שמי שנשאר ער בערך שעתיים אחרי הארוחה יכול לא לחשוש משבץ מוחי, למשל.

e93.jpg©sovkusom

 

לצחצח שיניים

זה נראה מוזר, לא? אבל צחצוח שיניים מיד אחרי הארוחה יכול להזיק לשיניים שלכם. במהלך הצחצוח שכבה של אמאייל יורדת וזה אומר שהסוכר או החומצות פוגעים בשיניים. חכו חצי שעה ואז לכו לצחצח. זה מספיק לגוף כדי לייצר מספיק רוק שמנטרל את החומצות ואת הסוכרים.

זיהית את עצמך בחלק מהסעיפים, נכון? יש הרגלים שהשתרשו אצלנו כל כך עמוק, שאנחנו אפילו לא מצליחים לדמיין איך אפשר להיפטר מהם. בשלב הראשון זה יהיה קשה, אבל בהמשך תתרגלו. חוץ מזה, התוצאות לא יאחרו להגיע: שום כאב בטן, התנפחות או צרבת. שתפו את הכתבה, כדי שגם האחרים ידעו.

e94.jpg©sovkusom

 

בחרו תמונה וגלו באיזו נקודה אתם נמצאים בחיים: