8 מאכלים שמנים שדווקא שיעזרו לכם לרזות

לאכול שומן ולא לעלות במשקל? לא כל השומנים גורמים להשמנה ולצלוליט, חלקם אפילו יעזרו לכם לרזות.

 

1. חמאה VS אבוקדו

אבוקדו נחשב לפרי הכי שומני בעולם. הטעם שלו מגיע בזכות השומן – מדובר בחומצה אולאית בריאה מאד, שמורידה את רמת הכולסטרול, מייצבת את רמת הסוכר בדם ומחזקת את המערכת החיסונית.

חמאה – בעלת ערך קלורי גבוה מאד. קיימת בפופקורן, לחמניות המבורגר, קציצות ומשמשת לטיגון סטייקים במסעדות. וזה עוד בלי להזכיר עוגיות ועוגות.

מסקנה: גואקמולי וסלטים עם אבוקדו לא יזיקו לדיאטה שלכם. להיפך, הם ישביעו ויעזרו לגוף להילחם במשקל עודף, מה שאי אפשר לומר על חמאה.

q1.png

 

2. סלמון VS סלמי

סלמון – משביע מאד מהר, מכיל כמות גדולה של ויטמין A (יופי ובריאות העור) וחומצות אומגה (מניעת דיכאון ודלקת פרקים).

סלמי – כמו כל הנקניקים שולח אותנו הישר לממלכת ההשמנה, כי יכול להכין עמילן, סויה, קמח וחומרים משמרים. סלמי בריא כולל רק בשר, שומן ותבלינים.

מסקנה – סלמון וסלט זה שילוב נהדר לארוחת צהרים, עשירה בחלבון וסיבים תזונתיים. מצד שני, כריך עם סלמי רק יעורר את התיאבון שלנו ויגרום לנו להיות רעבים לעוד.

q2.png

 

3. ביצים VS קורנביף

ביצים – סופר-פוד, עשיר בחלבון, ויטמינים, נוגדי חמצון ושמנים "טובים". ביצה מכילה רק 85 קק"ל ומשביעה מאד, כמו כן, היא מכילה כולין שנלחם בעודפי השומן בגוף שלנו.

בקורנביף (פרוסה אחת) יש כ-42 קק"ל, יותר מ-3 גרם של שומנים רווים לא בריאים והמון מלח (כ-192 מ"ג לפרוסה), לכן זו לא הבחירה הכי טובה, גם אם אתם לא בקטע של לרדת במשקל.

מסקנה: ביצה – ארוחת בוקר נהדרת ומשביעה למרזים, מה שאי אפשר לומר על סנדוויץ' קורנביף.

q3.png

 

4. אגוזים VS פופקורן

אגוזים מאיצים את חילוף החומרים בגוף, משביעים (אבל זה לא נכון לגבי אגוזים בציפוי סוכר, מלח, דבש או חמאה), אגוזים מכילים אומגה-3, סיבים תזונתיים, נוגדי חמצון וגם חומצה לינולאית שמדכאת את תחושת הרעב.

פופקורן – מלא קלוריות, בדרך כלל בתוספת סוכר, מלח, חומר טעם וריח ושומן. בקולנוע אדם מבוגר אוכל בקלות 200 גרם של פופקורן מתוק או מלוח וזה לבדו רק 1500 קק"ל.

מסקנה: שקדים, אגוזי מלך או אגוזי לוז יהיו תוספת נהדרת לארוחת בוקר, לסלט וגם מושלמים בתור נשנוש בזמן צפייה בסרטים או סדרות.

q4.png

 

5. יוגורט VS שמנת

יוגורט ימלא אתכם באנרגיה מידית. יוגורט, אפילו עם הרבה אחוזי שומן, מכיל כמות מספקת של חלבון, אשלגן ופרוביוטיקה, מה שהופך אותו לאוכל נהדר לירידה במשקל.

שמנת ומוצרי שמנת עם אחוזי שומן גבוהים הם אויבים מרים של מותן צרה. גג מה שאתם יכולים להרשות לעצמכם זה כמה כפות של שמנת חמוצה 12% ביום.

מסקנה: ארוחת בוקר מיוגורט יווני עם פירות וזרעי צ'יה – שיטה מעולה להתחיל בוקר בריא. אז תוותרו על השמנת.

q5.png

 

6. שמן זית VS שמן חמניות

שמן זית מכיל אומגה-9 (שעוזר להוריד את רמת הכולסטרול), מדכא תיאבון, מאיץ את חילוף החומרים ומשפיע לטובה על הקיבה, על העור ועל השיער שלנו.

שמן חמניות – מלא בקלוריות ורצוי לצמצם את צריכתו לכף אחת ביום. ותשכחו מלטגן בשמן חמניות.

מסקנה: בין שני השמנים תעדיפו שמן זית, כי הוא מכיל יותר חומרים פעילים ולכן בריא יותר.

q6.png

 

7. גבינה כחולה VS שמנת מתוקה

גבינה טובה גם מכילה הרבה אחוזי שומן וגם טעימה. ריח חזק של גבינה מאפשר להשתמש רק בכמות קטנה ממש של המוצר. כמו כן, גבינות בשלות מכילות פרוביוטיקה.

שמנת מתוקה – פצצת קלוריות שיכולה להפוך גזרה דקה לגזרה של לוחם סומו. התלות שלנו בטעם העדין של השמנת יכול לגרום לרמת כולסטרול גבוהה בדם.

מסקנה: מומלץ להוסיף לתפריט מוצרלה, בולגרית, פטה וגבינה כחולה, אבל כדאי לוותר על שמנת מתוקה בקינוחים, במרקים ובפירה.

q7.png

 

8. בשר כבש VS בשר אדום

שומן כבש מכיל חומצות שומן רוויות שנלחמות בעודף שומן בגוף. כמו כן, בשר כבש מכיל לציטין שגורם לירידה של כולסטרול בגוף.

בשר אדום מתעכל פחות טוב מבשר כבש בגלל ערך קלורי גבוה ושמנוניות, אבל יש בו לא מעט נוטריינטים. אכילה מופרזת של בקר עלולה לגרום להשמנה.

מסקנה: כבש – מקור נהדר של חלבון ונוטריינטים אחרים. כדי להוריד ערך קלורי של המנה, עדיף להסיר את כל השומן הנראה לעין.

q8.png

 

 

בחרו תמונה וגלו באיזו נקודה אתם נמצאים בחיים: