20 עובדות על מלונות – אחרי שתקראו, תתחילו להתייחס לנופש שלכם אחרת לחלוטין!

נדמה שכאשר אנחנו באים למלון, כל העובדים משתדלים לעשות את כל מה שאפשר כדי לגרום לנו להרגיש כמו בבית. אבל זה לא תמיד מצליח להם.

להלן מספר עובדות שצוות המלון דווקא מעדיף להסתיר מהלקוחות:

 

  • אף אחד אף פעם לא מחליף את כיסויי המיטות בחדרים.
  • לא תמיד שוטפים את הכוסות העומדות לרשות הלקוחות. כנ"ל לגבי הכוסות של מברשות שיניים באמבטיה.
  • שלט הטלוויזיה בבית מלון – אחד החפצים המלוכלכים בעולם.
  • שטיח מקיר לקיר רק עובר שאיבה ולעתים מאד רחוקות חיטוי. במקרה הטוב פעם בשנה. לכן בשום פנים ואופן לא מומלץ ללכת עליו יחפים.

d1.jpg©adme

 

  • כאשר עושים צ'ק-אין, מומלץ להתעניין איזה שירותים נוספים כלולים בחבילה: חדר כושר, מיני בר או אינטרנט בחדר. בקבלה יכולים לשכוח לעדכן אתכם ולכן עדיף לשאול.
  • לא כולם יודעים אבל במלונות מחלקים מגבות נפרדות, שאפשר להשתמש בהן לבריכה או לחוף הים. אין צורך לקחת מגבות מהחדר. את המגבות אפשר לקבל בקבלה או במקום אחר המיועד לכך. איפה? אפשר תמיד לברר אצל מנהל המשמרת או פקידי הקבלה.
  • מגבות האמבטיה – לא יחליפו אותן עד שלא תזרקו אותן על הרצפה.

d2.png©adme

 

  • בבתי מלון של מדינות מסוימות אין קומה 13 (אנגליה, ברה"מ). זה קשור לפחד מהמספר הזה. בתרבויות אסיאתיות חסרה קומה 4. הסיבה היא שביטוי הירוגליפי המסמל את הספרה 4 דומה למילה "מוות".
  • יש לציין שכלפי האורחים ששריינו מלון באתר אינטרנט מיוחד יש יחס מאד רגיש וקשוב. זה קשור לכך שאנשים אלה נותנים ציונים לשהייה שלהם במלון.
  • בתיאורים של בתי מלון בדרך כלל מגזימים בקרבת חוף הים או אטרקציות אחרות. זאת הסיבה שהמרחק מסומן בדקות ולא במטרים. למשל "10 דקות מחוף הים" זה בדרך כלל לא כל כך קרוב.
  • במדינות מסוימות תצטרכו לשלם מס תיירות שיהיה כלול בעלות החדר או ישולם בנפרד. למשל בוונציה, כאשר מתגוררים במלון 5 כוכבים, יש לשלם 5 יורו לאדם ביממה.

d3.jpg©adme

 

  • אם ארוחות הבוקר כלולות בעלות החדר ועליכם לעזוב מוקדם בבוקר כדי לנסוע לטיול מודרך, אפשר לבקש מנציגי המלון להכין לכם קופסאות אוכל לדרך. לכך צריך לדאוג מוקדם יותר, רצוי בערב שלפני.
  • במסעדות של מלונות רבים לא זורקים מוצרים שנשארו אחרי ארוחה אלא מכינים מהם אוכל איכותי פחות. למשל, משאריות דגים יכולים להכין מרק ביום למחרת.
  • בבר של המלון עדיף להזמין משקאות ללא קרח. איכות המים מהם הוא עשוי במדינות מסוימות ממש לא משהו.

d4.jpg©adme

 

  • לא כולם יודעים מה מותר לקחת מהחדר ומה ייחשב לגניבה. מותר: מוצרי היגיינה – שמפו, מרכך, קרם לחות, סבון, נעלי בית חד פעמיות, עטים ופנקסים עם הלוגו. שאר הדברים נחשבים לרכוש המלון. אם מאד אהבתם חלוק או מגבת, יש חנויות מיוחדות שם אפשר לרכוש אותם.
  • שירותי ניקוי יבש במלונות לא תמיד איכותיים והמחירים תמיד גבוהים. מומלץ לחפש באזור בית המלון ניקוי יבש או מכבסה, זה יוזיל לכם את ההוצאות על הכביסה פי 2-3.
  • עלות של אותו חדר יכולה להיות שונה במקורות שונים. לכן, לפני שמשריינים חדר, כדאי להתקשר לבית המלון ישירות ולבדוק אם אין להם תעריף מיוחד. כך אפשר לחסוך עד 20% מעלות המגורים.

d5.png©adme

 

  • במיני-בר יכולים להיות מוצרים ששוכבים שם במשך חודשים. לכן לפני השימוש כדאי לבדוק האם לא פג תוקפם.
  • אם אתם זקוקים לשינה ולרגיעה, בחנו את מבנה המלון. ייתכן ויש בשטח המלון מועדון לילה שיפריע לכם לישון בסופ"ש.
  • במלונות של 4 ו-5 כוכבים חייב להיות שוער שיכול לעזור לכם עם המטען.

בחרו תמונה וגלו באיזו נקודה אתם נמצאים בחיים: