פסיכולוגים מבטיחים: אם תעשו את זה שעתיים בשבוע, החיים שלכם ישתנו ב-180 מעלות

אם היו אומרים לכם שאתם הולכים לעשות משהו שייקח לכם רק שעתיים בשבוע ושיכול לשנות לכם את החיים לחלוטין, מה הייתם עושים? אנחנו מתארים לעצמנו שרובכם הייתם הולכים על זה.

כשהיינו ילדים ציפו מרבים מאיתנו שנלך לבית הספר, נכין שעורים ולא ניתן למוח שלנו לנדוד רחוק מדי. אבל אם תסתכלו על המציאות של רבים וטובים כמו אלברט איינשטיין, פרידריך ניטשה, וצ'ארלס דרווין, תבינו שהם כנראה אפשרו למוח שלהם לנדוד לא מעט וזה לגמרי משתקף בכל התגליות והרעיונות שלהם.

זהו בעצם הרעיון של חשיבה רפלקטיבית, התמקדות ברעיונות שצפים לנו בראש ואנחנו לרוב מתעלמים מהם. הכוונה היא כן לאפשר למוח לנדוד הרחק גם עם הרעיונות הכי פרועים שלנו, שלטענת פסיכולוגים רבים יאפשרו לחיים שלנו להשתנות.

 

shutterstock_300561356.jpg©shutterstock

 

איך זה עובד?

השיטה המבוססת על חשיבה רפלקטיבית, נקראת "כלל השעתיים". על פי השיטה עליכם להקדיש שעתיים מתוך השבוע, אשר מהווים כ- 15-20 דקות ביום, על מנת לבצע חשיבה רפלקטיבית. במהלך הזמן הזה חשוב להקדיש כמה שיותר זמן לשאילת שאלות אשר מטרתם לקדם את החיים שלנו בכלל ההיבטים בהם היינו רוצים לקדם משהו או לשנות. רובנו היינו רוצים לנסות לשנות משהו בחיים המקצועיים או האישיים שלנו ולכן חשוב לשאול שאלות מתאימות. חשוב להעלות שאלות הקשורות לקריירה, מה קורה איתה עכשיו ולאן היינו רוצים לקחת אותה, מה המטרות שלנו וכמה זמן אנחנו צריכים על מנת להשיג אותה ועל אילו הזדמנויות בחיים כדאי לנו לרדוף. החשיבה הרפלקטיבית הוכיחה את עצמה כשיטה המאפשרת לאדם לטפח את המיומנות היצירתיות שלו, לשפר את הריכוז ולעזור לו לבחון רגשות ומחשבות שעולים מבלי דווקא למצוא להם פתרונות מידיים.

 

shutterstock_436772785.jpg©shutterstock

 

מה זה בעצם חשיבה רפלקטיבית?

חשיבה רפלקטיבית היא בעצם סוג של חלום בהקיץ, משהו שרובנו עושים בכל מקרה מבלי שנתכוון לכך. החשיבה הרפלקטיבית משתמשת בחלומות בהקיץ על מנת לקדם מטרות ויעדים שנציב לנו. כשאנחנו חולמים בהקיץ אנחנו בעצם מאפשרים למוח שלנו לנדוד וזה יכול לעזור לנו להגיע לפתרונות הרבה יותר יצירתיים, גם כאשר מדובר בבעיות ושאלות מורכבות.

כך תייצרו חשיבה רפלקטיבית נכונה

1. פנו לעצמכם 15-20 דקות ביום המוקדשים אך ורק לחשיבה רפלקטיבית.

2. מצאו את הזמן ביום בו המוח שלכם לא עמוס וטרוד מדי על מנת שתוכלו לשחרר.

3. נסו למצוא זמן קבוע ביום לחשיבה רפלקטיבית, על מנת לעזור לעצמכם להתמיד.

4. בחרו במקום בבית או בחוץ בו תרגישו הכי נוח פשוט לשבת ולחשוב.

5. שחררו את עצמכם מתבניות, מגננות או מחסומים ונסו לחשוב בצורה בהירה ונקייה.

6. אל תפחדו משאלות או תהיות שעולות במהלך הזמן שהקצבתם לכם, תנו למוח שלכם לנדוד.

7. גם אם אתם לא מצליחים להגיע לתובנות או מסקנות, אל תוותרו והמשיכו להקדיש זמן מספק מדי יום.

8. זכרו, גם אם לא תגיעו למסקנות מהפכניות, אפשרתם לעצמכם זמן לרוגע ושחרור.

אז אם גם אתם רוצים לעשות שינוי בחיים שלכם תעשו לעצמכם טובה, שימו בצד את לוח הזמנים העמוס לעייפה שלכם, הקדישו זמן וחישבו על החיים שלכם והרהרו לאן באמת הייתם רוצים לקחת אותם. תזכרו ששינוי לוקח זמן, אבל עם התמדה התוצאות בהחלט יכולות להשתלם.