מה יקרה לגוף שלנו אם נאכל כל יום את אותו אוכל?

אכילה לא מגוונת יום יום מתחילה להימאס מאד מהר, אבל מאפשרת לבזבז על הכנת אוכל הרבה פחות זמן.

 

יתרונות:

 

לא צריך כל פעם לספור קלוריות

אם מתכננים להוריד במשקל ספירת קלוריות יכולה בהחלט להקל, אבל לעשות זאת לכל מנה חדשה זה די מעייף. כאשר אוכלים מנה אחת או כמה מנות קבועות, הספירה קלה יותר.

 

תזונה נכונה משתרשת בתור הרגל בריא מהר יותר

כאשר אוכלים יום יום אותו הדבר, זה מהר מאד הופך להרגל. אם תבחרו מנה בריאה הרגלי התזונה הנכונה יתפסו יותר מהר.

 

פחות זמן להכנה

אם מכינים רק מנה אחת, אפשר להכין בסופ"ש אוכל לכל השבוע קדימה. כך לא נצטרך לבזבז זמן על בישולים אחרי יום עובדה ארוך.

 

shutterstock_493347463.jpg©shutterstock

 

לא צריך להתלבט על הבחירה

ביום יום אנחנו מקבלים הרבה מאד החלטות ולכן מאד קשה לנו לעשות זאת כאשר אנחנו מגיעים למה נאכל. המחקרים מראים שמי שסובל מעומס קוגניטיבי ומתעייף - לעתים רחוקות יותר יבחר תזונה בריאה. אכילה של אותה מנה מסייעת לנו לא לקבל החלטות לפחות בנוגע לזה.

 

פחות סיכוי לאכול מנה לא בריאה ומזיקה

כאשר ידוע מראש מה תאכלו בצהרים או ערב יהיה לכם פחות סיבות לקנות אוכל מהיר או ממתקים. עדיף עוד יותר אם האוכל יהיה מבושל מראש.

 

פחות פיתויים

גיוון במקרים רבים מוביל לעלייה במשקל, כי אנחנו רוצים לטעום קצת מכל דבר, במיוחד אם מדובר במתוקים או מאכלים עתירי קלוריות אחרים. מצד שני, כאשר יש רק מנה אחת, אנחנו אוכלים פחות.

 

 

חסרונות:

 

חד-גוניות נמאסת מהר מאד

בעולם מושלם אנחנו צריכים לצפות לארוחה הבאה. לא סביר שנוכל לשמור על דיאטה או תזונה נבונה אחרי שאנחנו כבר לא מסוגלים לראות את אותם מאכלים.

 

חוסר באבות המזון

אנחנו זקוקים לפירות, ירקות, חלבונים ודגנים כדי שהגוף שלנו יקבל מספיק ויטמינים ואבות המזון. אם נגביל את הדיאטה למנה אחת או שתיים, עלול להיגרם נזק לבריאות.

 

shutterstock_314515538.jpg©shutterstock

 

סכנת פגיעה בחילוף החומרים

החוקרים גילו שתפריט מגוון מועיל לחילוף החומרים. כמו כן, הוא מוריד את הסיכון להופעת לחץ דם גבוה, רמת כולסטרול גבוהה בדם ומשקל עודף.

 

חוסר בחיידקים "טובים"

מאכלים מגוונים ושילוב ביניהם מעלים את כמות החיידקים ה"טובים" במעי. חוסר בחיידקים אלה בדרך כלל מוביל להשמנת יתר.

 

מסקנות

בחרו מנות דומות, אבל לא זהות, כך הגוף יקבל ערכים תזונתיים מגוונים. נסו לפחות קצת לשנות את המאכלים האהובים עליכם, כי הם יימאסו עליכם ולא יועילו יותר. כדי שבקיבה יהיו יותר בקטריות "טובות" הוסיפו לתפריט יוגורט, כרוב כבוש, יוגורט יווני.