6 כללי תקשורת שמכתיב לנו העולם החדש

העולם מתקדם ומתפתח ונוצרים אמצעי תקשורת שונים. עברו כבר אלפי שנים מאז שכדי להעביר מידע היו צריכים לשלוח שליח או להזניק יונת דואר. ההמצאה כמו טלפון קירבה בין האנשים, אחריה הגיע הדואר האלקטרוני ומסרים מיידיים, כמו סמס או וואטסאפ. כללי התקשורת משתנים ואיתם גם כללי ההתנהגות.

 

1. השתמשו במסנג'ר במקום שיחת טלפון

יש להתקשר רק כאשר מדובר במשהו מאד חשוב. היום אף אחד לא מעוניין לשוחח בטלפון, זה נחשב לפלישה לחיים פרטיים. כדי שיהיה נוח לתקשר השתמשו באפליקציות הודעות חינמיות, כמו סמס או וואטסאפ.

 

2. אל תשאירו הודעות קוליות ארוכות

הודעות קוליות ארוכות מעצבנות אנשים. אם החלטתם להשאיר הודעה קולית, היא צריכה להיות קרה ולעניין. כאשר אין דרך להתנסח בקצרה, יש להשתמש בדואר אלקטרוני.

s2_1.jpg©adme

 

3. אל תכתבו הודעות טקסט ארוכות

אף אחד לא מצפה מכם לבדוק לשלומו של המכותב ולכל משפחתו. אפשר להתעניין בקצרה ולעבור לנושא ההודעה. כתבו קצר ולעניין. מצד שני, להודעות טקסט יש חסרון אחד גדול – היעדר אינטונציה. חשבו כיצד אתם מנסחים את ההודעה ואם יכול להיות כפל משמעות, השתמשו באימוג'י (אבל אל תגזימו).

 

4. אל תניחו סמארטפון על השולחן בישיבה או פגישה חשובה

גם אם אתם לא מחכים לשיחה או הודעה חשובה, הסמארטפון שלך יישלח לכם תזכורות והודעות פוש כל כמה דקות. אנשים שנוכחים איתכם בפגישה יכולים לראות בכך הסחת דעת או, יותר גרוע, חוסר עניין.

s3_1.jpg©adme

 

5. תהיו זהירים בשימוש באימוג'י

בהמשך לסעיף 3 חשוב שתזכרו – לציורים אלה יכול להיות כפל משמעות. למשל, לאימוג'י של חציל יש משמעות מינית גסה. אם מדובר בהתכתבות עם עמיתה לעבודה זה יכול להיחשב אפילו כהטרדה מינית. לפני שאתם משתמשים בסמיילי כלשהו, חשבו על הקונטקסט.

s4_1.jpg©adme

 

6. ענו בהתאם להודעות

הודעת טקסט / סמס – במשך 24 שעות

שיחה שלא נענתה עם הודעה קולית – במשך יומיים

שיחה שלא נענתה ללא הודעה קולית – במשך 6 ימים

הודעת דואר אלקטרוני – במשך 5 ימים

מכתב על נייר – במשך חודש