הרגלים "בריאים" שמזיקים לנו לבריאות

אורח חיים בריא הוא טרנד שכבש את העולם המערבי. אבל בואו נבחן חלק מההרגלים שפיתחנו לעצמנו. אולי אנחנו בעצם מגזימים ורק מזיקים לעצמנו?

 

via GIPHY

 

חיטוי ידיים

בתי מרקחת מציעים לנו מגוון רחב של תכשירים לחיטוי ידיים, ולרוב אנחנו משתמשים בהם שלא לצורך. הידעתם שחלק מהתכשירים האלה מגבירים את עמידות החיידקים בפני האנטיביוטיקה? השתדלו להימנע מתכשירים מיוחדים ולהסתפק במים וסבון רגיל בלבד.

 

אימוני סיבולת לב-ריאה

אימוני קרדיו המיועדים לפיתוח סיבולת לב-ריאה נחשבים לכלי היעיל ביותר גם להרזיה וגם לשמירה על כושר. וזה אכן כך, אבל לא לאורך זמן. לאט-לאט הגוף מתרגל לפעילות, והיעילות שלה יורדת. לכן חשוב מאוד לשלב בין אימוני קרדיו לאימוני כוח. לא רק שבמקרה הזה הפעילות הגופנית תהיה אפקטיבית יותר, אתם גם תגדילו את מסת השריר, וזה יגרום לשריפת שומנים אינטנסיבית יותר.

 

תוספי תזונה

במרדף אחרי הוויטמינים אנחנו לפעמים לא יודעים לעצור בזמן. עודף ויטמינים מסוכן לא פחות מהחוסר. עודף ויטמין C גורם לבעיות במערכת העיכול, עודף ויטמין A מסוכן לעובד, עודף ויטמין 6B פוגע במערכת העצבים. תצרכו את תוספי התזונה בצורה מבוקרת בלבד, ותעדיפו את המקורות הטבעיים לוויטמינים ומינרלים.

 

מים מינרליים

איכות מי ברז גורמת לנו לצרוך יותר ויותר מים מינרליים. יחד עם זאת, אסור לשכוח שצריכת מים מינרליים בלבד עלולה להוביל למחסור בפטור שמגן על השיניים מפני עששת.

 

צחצוח השיניים

אף על פי שצחצוח השיניים הכרחי לשמירה על בריאות חלל הפה, צחצוח השיניים מיד אחרי האוכל מזיק יותר מאשר מועיל. החומצה שבמזון מחלישה את האימייל. אם מיד אחרי האוכל גם נשפשף את האימייל במברשת שיניים, נפגע מאוד בשכבת המגן של השן.