כמה דברים שאתם חייבים לעשות כשאתם לבד בתקופה הזו

עד כמה באמת הזמן שלנו פנוי כדי שנשקיע בעצמינו? בין לימודים ועבודה, חברים ומשפחה: הזמן שלנו לבד אינו באמת ארוך. למעשה, כשאנחנו מבלים עם עצמנו זה בדרך כלל בשכיבה בין הסדינים או במקלחת חמה בבוקר ובערב. ימי הקורונה הובילו אותנו לבלות לבד שבועות רבים, בעוד שיש את מי שעדיין נמצא בודד בביתו או לבד בחיק המשפחה הגרעינית.

אז איזה דברים נוכל לעשות עבור עצמינו בזמן הפנוי (מאד) שלנו? הנה כמה הצעות:

שירה בציבור - אבל לא באמת...

אם תמיד השתיקו אתכם כשפצחתם בשיר, או שתפקידכם במקהלת בית הספר היה לצלצל במצולה פעם אחת בלבד: ייתכן שהגיע הזמן לתת דרור לקול שלכם. מי שתמיד הזדקק לפיתוח קול והיה זה שמזייף את השיר "בשנה הבאה..." - יוכל ללמוד לשיר ולפתח את קולו בזמן שהוא לבד. נסו להפיק צלילים חדשים מקולכם. צפו בסרטונים לפיתוח קול ובדקו את יכולות הנגינה שלכם. זמן של בידוד בבית או של שמירה על מרחק מהסביבה הוא זמן נהדר ללמוד לשיר או לנגן על כלי נגינה. 

כתבו למגירה 

המחשבות שלנו יכולות להיתרגם במילים בצורה מקסימה. מי שתמיד חלם לכתוב ספר או שיר: יכול לנצל את הזמן לבד לכתיבה למגירה. נסו לכתוב בכול יום משהו שקשור לעברכם/ לילדותכם/ לאהבה ישנה או לאירוע משמעותי שעברתם. המילים שיפגשו את הדף יספקו פורקן אומנותי ואולי אפילו יהפכו לספר, זאת במידה והכתיבה תהיה קולחת וטובה. נסו לכתוב. מה כבר יש לכם להפסיד? 

טיפול פנים יסודי - אף אחד לא רוצה לראות את זה, חוץ ממכם

הרגעים שבהם אנו מביטים בלבן של החצ'קונים בעיניים, חייבים להיות אינטימיים ומבודדים. כי הרי מי באמת ירצה לראות את המוגלה שלכם משפריצה על המראה?! בזמנים של לבד, אנחנו יכולים לתפוס ביד אחת את המראה המגדילה וביד השנייה לחקור לעומק נקבוביות, פצעונים ונקודות שחורות. נקו את עור הפנים בידיים נקיות בלבד, ייבשו פצעונים באמצעות סבון פנים איכותי ולאחר מכן הכינו מסכת פנים מלימון או מאבוקדו לייבוש העור והחלקתו. מעכו אבוקדו ומרחו אותו על הפנים והשיער לפני המקלחת. המתינו עשרים דקות, ורחצו טוב טוב את הפנים את הראש. התוצאה תהיה רעננה וזוהרת. 

שינוי הטוטאל לוק - זה הזמן להשליך את הטייץ הנוצץ

הזמן שלנו לבד יכול להוביל לשינוי במראה החיצוני או לביצוע "מייק אובר". משמע - מהפך של ממש במראה החיצוני. נסו להבין איזה לוק יתאים לכם, אילו גזרות מחמיאות לגופכם ואיזה פריטים מגלים את חצי עוגת הגבינה שאכלתם על הבוקר (או בחג שבועות שעבר). זמן פנוי נחשב מצוין לסידור ארון בגדים. מי שיפתח את ארון הבגדים שלו יגלה כי הוא עמוס בבגדים עד לעייפה בעוד שמגוון 'סמרטוטים' נוזלים ממנו בחוסר תזוזה, משום שהם מונחים על הגוף בצורה מרושלת שאינה מחמיאה. פנו את הארון מביגוד שאתם אף פעם לא לובשים ואין זה משנה אם מדובר בג'קט פרנזים מעור שרכשתם בארה"ב/ בטייץ' הנוצץ שקניתם להופעה של ג'יי לו, או בשמלת הוואי ארוכה ומנומרת (עמה רצתם על חוף הים אי שם באיביזה), וכעת היא ממש לא פרקטית בין כתלי הסופרמרקט. הקאוצ'רית היפנית מארי קונדו, מסבירה: "כדי להבין איזה פריטים יש להשליך מהארון, חשוב להחזיק את הפריט ולנסות להרגיש את התחושות שהפריט נותן. אם הוא גורם לכם אושר - שמרו אותו. במידה ולא, זה הזמן להיפרד." את הביגוד תוכלו לתרום למגוון עמותות שעוסקות בסיוע לנזקקים.  

הזיזו את הגוף - כאילו אף אחד לא רואה

Dance like nobody's watching הוא משפט שאומרים הרבה, בעיקר כשרוצים להעביר מסר של שחרור. כיום, עקב נגיף קורונה - באמת שרף אחד לא מסתכל עליכם. לכן זה הזמן לשים מוזיקת ריקודים ולהתחיל להזיז את הגוף. רקדו בחופשיות, הגמישו את הגוף, זוזו כמו שתמיד רציתם ותרגלו ריקוד סקסי מול המראה. התוצאה: הגוף יתמלא אדרנלין והנפש תהיה מאושרת וחופשיה. 

תרגול מדיטציה - בלי הנייד!

רגעים שבהם אנו לבד, מקנים לנו את האופציה להתנתק מכול מה שקורה מסביב ולחיות לכמה דקות בהווה. תרגול מדיטציה נראה אולי כמשהו בלתי אפשרי או טקס קסום ששייך לנזירים בודהיסטים בלבד - אבל הוא בהחלט אפשרי אם לוקחים 25 שניות ביום כדי 'להיטען' מחדש ולהרגיש את הקיימות שלכם בעולם. נסו לתרגל מדיטציית 'מיינדפולנס' שדורשת ישיבה בגוף ישר, מתן תשומת לב לכפות הרגליים שמונחות בנוחות על הקרקע, ומתן קשב לדברים שקורים מעבר לחלון (כמו שיחות של אנשים, רוח נושבת, נביחות של כלבים ובמקרה הטוב: ציוצי ציפורים.) בזמן שאתם מקשיבים ועולה מחשבה, נסו לבחון אותה לרגע ומיד לחזור להקשבה: ממש כמו איש שהולך במחסן חשוך עם פנס, כשהפנס מאיר על חפץ שנקלה בדרכו, אך הוא מיד חוזר קדימה אל הדרך המוארת. מטפלים בפסיכותרפיה ממליצים לתרגל מיינדפולנס כ 25 שניות 3 פעמים ביום, ללא הניידים וללא הסחות דעת: חוץ מהקשבה להווה ולמתרחש. 

בדקו איך אתם נראים כשאתם משוחחים - ועדנו את התזוזה של הגוף

בחיי היום יום אנחנו משוחחים עם לא מעט אנשים, החל בשיחה קצרה וזועמת עם נהג האוטובוס שכמעט סגר על אפכם את הדלת (הוא עושה זאת בכוונה?!) ועד לשיחה עם בן הזוג על אהבה, או שיחה עם המשפחה על אכזבה. בתקופה שבה אנו מבצעים שיחות זום, אפשר להביט במרקע ולשים לב לתנועות הפנים והגוף שלכם כאשר אתם מדברים. בה בעת תוכלו לבחון את התנודות שלכם במראה ולתרגל דיבור רגוע יותר, ושפת גוף יציבה ובטוחה. 

העזרו בתמיכה נפשית

בני אדם בכול העולם מתמודדים עם קשיים רגשיים, בעוד שנגיף הקורונה הוביל ליותר אנשים שסובלים מחרדה ודיכאון. ברגעים כאלה חשוב לקבל סיוע נפשי טלפוני ממרכזי תמיכה או מחברים קרובים. זה נכון, ברגעים אלה לא תהיו לבד, משום שאדם תומך ידבר אליכם מהצד השני, אבל זאת תהיה הזדמנות נדירה לפרוק את כל מה שמכביד עליכם ולעשות זאת בפרטיות מלאה. 
אז אם אתם לבד, זה הזמן לעשות את מה שעושה לכם טוב ומחבר אתכם לרגשות, לכשרון, לנפש וליקום.