איך הגוף מרמז לנו שאנחנו מעמיסים עליו

כל הזמן כואב הראש או הצוואר? ייתכן וזה לא קשור לכרית לא נוחה או מזג אוויר מתחלף. תחושות לא נעימות יכולות להצביע על כך שלקחתם על עצמכם יותר מדי אחריות. מה עושים במקרה זה?
 

אחריות

תכונה שחייבת להיות אצל אדם מבוגר. אבל מה קורה לגוף שלנו כאשר מישהו לוקח על עצמו משא קשה ומפרך לא תואם לכוחותיו ומנסה לשאת באחריות על הכל? כיצד הרגשות האלה משפיעים על הבריאות שלנו?

 

כל העולם על הכתפיים שלי

מכירים את הביטוי הזה? יציבה של בן אדם שסובל מאחריות מופרזת משתנה בהתאם ולרוב האזור שסובל הוא עמוד השדרה הצווארי.

לרוב בעיות עם הצוואר קורות אצל נשים, כנראה שמדובר באנשים יותר אמוציונליים מגברים, שקשה להם להתמודד עם הדאגות, כאשר מדובר באחריות מופרזת. לא משנה איזה סוג של אחריות אנחנו בוחרים להטיל על כתפינו: אם פעילות זו גורמת לנו דיכוי, הצוואר יגיב למתח רגשי ע"י מתח שרירים.

 

e1.jpeg©psychologies

 

אותות מדאיגים

ככל ששרירי הצוואר נמתחים יותר בתגובה לדאגות, כך פחות דם זורם לחוליות הצוואר – וזה גורם לשינויים ניווניים שלהן. כיצד אזור הצוואר שלנו מאותת לנו שהגיע זמן לטפל בו?

1. כאבים בצוואר: במיוחד מרגישים אותם בבקרים אחרי השינה, כאבים פחות משמעותיים יכולים להופיע בשעות הערב אחרי יום עבודה.

2. כאר ראש של מתח – יכול להתפתח בבוקר אחרי שינה בתנוחה לא נכונה או בערב אחרי יום עבודה ארוך. אם הצוואר שלנו מתוח, המוח לא מקבל מספיק דם. זה אומר שהוא לא מקבל גם מספיק חמצן ולכן מיד מדווח על כך באמצעות כאב ראש.

3. לחץ דם מוגבר – בעיה זו מתפתחת לאט ומופיעה בדרך כלל עם הגיל. אם המוח באופן קבוע מרגיש חוסר חמצן, איך הגוף יכול לעזור לו? להגביר את לחץ הדם כדי שהוא יגיע למוח.

כל מי שנתקל בתסמינים האלה, הם בטח לא ימצאו חן עיניו והוא ינסה לפתור את הבעיה בעזרת תרופות. אבל כדאי לזכור שהבעיות האלה הופיעו מסיבה כלשהי: הגוף תמיד לצדנו והוא פותר את הבעיה באמצעות הכאב או קפיצות לחץ דם.

זאת הסיבה שכל הרופאים בקול אחד טוענים: כדורים נגד כאב ראש או כדורים המורידים לחץ דם – זה לא מספיק. צריך למצוא סיבה לתסמינים אלה שנוצרו.

 

e2.jpeg©psychologies

 

תהליך ההרפיה

מאחר ומנגנון התפתחות התסמינים מוכר לנו, אנחנו מבינים טוב יותר, מה צריך לעשות כדי לשקם את עמוד השדרה הצווארי, להיפטר מכאבי ראש ולהסדר את נושא לחץ הדם:

-תרגילים להרפיית שרירי הצוואר. המטרה היא אכן הרפיה ולכן תרגילי מתיחות או שיטות אגרסיביות אחרות לא יתאימו כאן. ברגע ששרירי הצוואר יחזרו למצבם הנורמלי, אספקת הדם למוח תסתדר ולא תהיה סיבה לכאבים בצוואר או בראש.

-עבודה אוסטאופתית – מכוונת להרפיית שרירים ונורמליזציה של פעילות עצבית

-עיסוי – עדין, מרפא ומרפה. בלי מתיחות, תחושות כאב או "קנאקים". כל שיטה אגרסיבית תגרום לצוואר שלכם טראומות מיקרוסקופיות נוספות, שיהיו מורגשות עם הזמן.

לא רק אמוציות משפיעות על מבנה גוף – נכון גם הדבר ההפוך: גם מבנה הגוף משפיע על הרגשות שלנו. כדאי לבנות יציבה טבעית יפה, להסדיר את מצב הצוואר הנכון ולשחרר שרירים תפוסים – כך ישתנו גם התרגשות והתחושות.

לא תהפכו לפחות אחראיים – אבל תהיו שקולים יותר, רגועים יותר ויעילים יותר. גמישות עמוד השדרה קשורה ישירות לגמישות רגשית – לא במקרה יש לתופעה זו אותו שם.