שמירה על המשקל בזמן בידוד

מי שהתרגל לבצע פעילות גופנית באופן קבוע בחדר הכושר. מי שהחל את הבוקר שלו בריצה, או סגר את הערב בפעילות ספורטיבית - בוודאי מנסה לשמור על משקל וכושר גופני בעידן הקרונה. 

הנגיף, שהשתלט נכון לעכשיו על חצי עולם: מונע מרבים לצאת לאימון הקבוע ולשמור על משקל מאוזן. מלבד זאת, הנהירה ההיסטרית אל סופרמרקטים פתוחים בישראל - הובילה לרכישה חסרת מעצורים של מזון ונשנושים שכעת נמצאים במקרר זמינים להובלה ישירות אל הכרס. כדי לא ללכת לאיבוד בין השוקולדים שבמזווה ובין מזונות עתירי שומן שאנו צורכים מחמת השעמום או החרדה - חשוב לשמור על תפריט מאוזן, ובה בעת לשמור על גוף פעיל ועירני. 

אז איך שומרים על המשקל בזמן בידוד?

מי שרוצה לשמור על גוף חטוב ובריא ואף לצאת מחוזק ממשבר הקורונה - יכול למצוא את הזמן הפנוי כדי לסגל לעצמו מספר התנהגויות טובות ולנהל את חייו בצורה מאוזנת ובריאה: גם בזמנים של יציאה מן השגרה. אז מה עושים? הנה מספר טיפים טובים לשמירה על המשקל: 

מנהלים נכון את סדר היום

מי שעובד כשכיר והתרגל לאכול ארוחות מסודרות (בבוקר, בהפסקת הצהריים ובערב) בוודאי ימצא עצמו יוצא מאיזון ומנשנש בכול שעה מאכלים מסוגים שונים, כגון: חטיפים ומזון מעובד שקל להכין או לצרוך. במקרים כאלה חשוב לשמור על סדר היום ממש כמו זה שהיה לפני נגיף קורונה. אכלו בבוקר ארוחה מסודרת שתשמור על תחושת שובע במהלך היום. בצהריים אכלו ארוחה שיש בה חלבונים ופחמימות וקנחו בפרי. בשעות הערב הקפידו לאכול מזון קל יותר לפחות שעתיים לפני השינה כדי לא להכביד על הקיבה. מה שיסייע לשמור על שינה טובה ללא חרדות. 

אחד המשפטים המפורסמים של הרמב"ם הוא "אכול בבוקר כמו מלך, בצהריים כמו נסיך ובערב כמו אביון." שמירה על כלל זה תעזור לכם לשמור על המשקל. 

שלבו בתפריט פירות ולא סוכר

בימים של חוסר וודאות, של חרדה ואפילו דיכאון - קל להתפתות ולנסות לשפר את ההרגשה באמצעות טבליות שוקולד, מאפים מלאי חמאה, סוכר ושאר ממתקים שמכילים סוכר מעובד. זה נכון, משהו מתוק מידי פעם באמת מחייה את הנפש, אבל חשוב להגביל את צריכת המתוק לפעם אחת ביום, שכן ללא הגבלה תרגישו מיד כי הגוף צובר שומנים מיותרים והנפש צמאה לעוד ועוד סוכר. 

כדי לשמור על איזון, יש להגביל את צריכת הסוכרים ולהחליף ממתקים שאינם בריאים בפירות. אכלו עד 3 מנות פרי ביום ובעיקר פירות הדר שיגנו על המערכת החיסונית מפני נגיפים. נסו לקבל טיפים לשמירה על המשקל מתזונאית של קופת החולים. כיום מרבית הקופות מספקו שירות און ליין וייעוץ דרך שירות אישי באתר של הקופה. 

ביצוע פעילות גופנית

למרות שלא בוסס קשר הדוק בין פעילות גופנית להורדה במשקל, עדיין יש לא מעט אנשים שיעידו כי שמירה על תזונה נכונה וביצוע פעילות גופנית בתדירות של 3 פעמים בשבוע - תעזור להוריד במשקל ולחטב את הגוף. כשמכוני הכושר סגורים והוטלה מגבלת תנועה זמנית - קשה יותר לשמור על כושר גופני. ובכול זאת חשוב לפתוח את היום באימון כושר מטיב, כמו הליכה במקום, ריצה וקפיצות שהן חלק בלי נפרד מפעילות אירובית. תרגלו יוגה ופילטיס שחיוניים מאד לשמירה על גמישות וחיטוב הגוף. ברשת האינטרנט ממתינים לכם מיליוני סרטונים לשמירה על כושר גופני בזמן הקרונה. ביוטיוב תמצאו מגוון רחב של סרטוני אירובי, אימוני יוגה ופילטיס, אימוני כוח כמו גם שאר סרטונים ללימוד בלט, אימון זומבה, ריקודים לטיניים וכדומה. 

טיול עם הכלב בזמן קורונה

עד היום - למזלנו הרב - לא התגלה כלב שנושא את נגיף הקרונה חוץ מכלב ישיש בן 17 מסין שנמצא נושא את הנגיף במידה מועטה. זמנים כאלה מאפשרים להנות מזמן איכות עם החבר הטוב ביותר ומהווים הזדמנות להקדיש לו טיול זריז בחצר או מסביב לבניין. 

צאו עם הכלב לחצר כשאתם חובשים מסכה נגד הדבקות בנגיף ורוצו עם הכלב ריצות מהירות למרחקים קצרים. שחקו עם הכלב במרחבים פתוחים בבית והקדישו לו זמן איכות. גם משחקים משותפים עם בני הבית כמו הרכבת פאזלים, קליעה למטרה, באולינג, קפיצות על טרמפולינה וכולי - יספקו שעות של פעילות ושמירה על כושר גופני ובה בעת יסייעו לכם לשמור על משקל מאוזן ולהנות מזמן איכות עם בני המשפחה.