מחקרים הראו - הכרת תודה יכולה לשפר לכם את החיים!

"תפסיק לרחם על עצמך", אומרים לנו לעתים קרובות. ובעוד שזה יכול להיות קשה להימנע לחלוטין מרחמים עצמיים, אנשים חזקים נפשית בוחרים להחליף רחמים עצמיים בהכרת תודה. בין אם אתם בוחרים לכתוב כמה משפטים ביומן הכרת תודה, או פשוט לקחת רגע כדי להכיר תודה בשקט על כל מה שיש לך, התודה יכולה לשנות את חייך.

להלן 7 יתרונות מוכחים מדעיים:

shutterstock_1230323566_0.jpg©shutterstock

הכרת תודה פותחת דלת למערכות יחסים נוספות

לא רק שאמירת "תודה" מהווה נימוסים טובים, אלא שהפגנת הערכה יכולה לעזור לכם לזכות בחברים חדשים.

הכרת תודה משפרת את הבריאות הגופנית

אנשים מפרגנים חווים פחות כאבים ומדווחים שהם מרגישים בריאים יותר מאנשים אחרים.

הכרת תודה משפרת את הבריאות הפסיכולוגית

הכרת תודה מפחיתה שלל רגשות רעילים, מקנאה וטינה לתסכול וחרטה.

הכרת תודה משפרת את האמפתיה ומפחיתה את התוקפנות

אנשים מלאי תודה הם בעלי סיכוי גבוה יותר להתנהג באופן פרו-חברתי, גם כאשר אחרים סביבם מתנהגים אחרת.

shutterstock_1106277281_0.jpg©shutterstock

אנשים אסירי תודה ישנים טוב יותר

כתיבה ביומן הכרת תודה באופן יום-יומי לפני שהולכים לישון משפרת את השינה.

הכרת תודה משפרת את ההערכה העצמית

מחקר משנת 2014 מצא כי הכרת תודה הגבירה את ההערכה העצמית של הספורטאים, מרכיב חיוני לביצועים מיטביים.

הכרת תודה מגבירה את החוסן הנפשי

במשך שנים מחקרים הראו שהכרת תודה לא רק מפחיתה את הלחץ, אלא שהיא עשויה גם לשחק תפקיד מרכזי בהתגברות על טראומה.

הכרת תודה היא דרך עבור אנשים להעריך את מה שיש להם במקום תמיד לחפש אחר משהו חדש בתקווה שזה יגרום להם להיות מאושרים יותר, או לחשוב שהם לא יכולים להרגיש מרוצים עד למילוי כל צורך פיזי וחומרי. הכרת תודה עוזרת לאנשים להתמקד מחדש במה שיש להם במקום במה שחסר להם. ואף על פי שאולי בהתחלה לא מרגישים בשינוי, זה מתחזק עם התרגול.

הנה כמה דרכים לטפח הכרת תודה על בסיס קבוע:

לכתוב מכתב תודה. אתם יכולים לשמח את עצמכם יותר ולטפח את מערכת היחסים שלכם עם אדם אחר על ידי כתיבת מכתב תודה המביע את ההנאה וההערכה שלכם מההשפעה של אותו אדם על חייכם. שלחו אותו, או עדיף, הביאו אותו באופן אישי במידת האפשר. עשו לעצמכם הרגל לשלוח מכתב הכרת תודה לפחות פעם אחת בחודש. מדי פעם, כתבו לעצמכם אחד כזה.

תודה בלב. אין זמן לכתוב? זה עשוי לעזור רק לחשוב על מישהו שעשה עבורכם משהו נחמד ולהודות בלב לאדם.

רשמו יומן הוקרות. הפכו את זה להרגל לרשום או לשתף עם אדם אהוב מחשבות על הדברים הטובים שקרו בכל יום.

shutterstock_388002811_0.jpg©shutterstock

ספרו את הברכות שלכם. בחרו זמן בכל שבוע לשבת ולכתוב על מה אתם מודים - הרהרו על מה אתם אסירי תודה. לפעמים זה עוזר לבחור מספר - כמו שלושה עד חמישה דברים - שתזהו בכל שבוע. כשאתם כותבים, היו ספציפיים וחישבו על התחושות שחשתם כשקרה לכם משהו טוב.

מדיטציה. מדיטציית מיינדפולנס כוללת התמקדות ברגע הנוכחי ללא שיפוט. למרות שלעתים קרובות אנשים מתמקדים במילה או בביטוי, אפשר גם להתמקד במה שאתם אסירי תודה עליו (חום השמש, צליל נעים וכו ').