הדיאטה שמשגעת את כל המפורסמים ומאפשרת להם לאכול סטייקים חופשי

אחד המחקרים שנערך לא מזמן בארה"ב גילה  את התזונה הקטוגנית, שאחד מתת-הסוגים שלה זו דיאטת אטקינס שעוזרת להיפטר מקילוגרמים עודפים יותר מהר מאימוני כושר. מאחר ורבים חולמים לרזות ללא אימונים אינטנסיביים, החלטנו לנסות להבין במה מדובר ואיך התזונה הזאת יעילה כל כך.
מוזמנים להכיר את עקרונותיה של התזונה הקטוגנית ולהבין האם היא מתאימה לכם. כמו כן, לפני שתתחילו, מומלץ ביותר להתייעץ עם רופא.

מה העיקרון של התזונה הקטוגנית?

בדרך כלל הגוף שלנו צורך את האנרגיה שלו מפחמימות על ידי הפיכתם לגלוקוז. כאשר יש חוסר פחמימות הגוף שלנו מתחיל לפרק את השומן, תוך כדי הפקה של אנרגיה ממנו. תזונה קטוגנית מתאימה לספורטאים שעוסקים במקצועות בהם נדרשת סיבולת לב-ריאה גבוהה במיוחד, למשל, ריצת מרתון או טריאטלוניסטים.
בהתאם למחקרים, התזונה הקטוגנית מסייעת לדכא את ייצור הגרלן, הורמון הרעב.תודות לתזונה קטוגנית, בן אדם מרזה בזכות פירוק תאי השומן בגוף. כלומר, להבדיל מדיאטות אחרות, מסת השריר של אנשים אלה נשארת זהה.

חלבונים, שומנים, פחמימות

המרכיב העיקרי של התזונה הקטוגנית – שומנים. הם מרכיבים 75% מכל התפריט. לאחר מכן – חלבונים – 20% ובסופו של דבר פחמימות – 5% מהכמות הכוללת.
התנאי העיקרי – הוצאה מלאה של סוכר מהתפריט. כמו כן, אסור לאכול גם קמח ומוצריו.

Proteins

איך מחשבים את כמויות החלבון, השומן והפחמימות?

הכל מאד פשוט – לכל קילוגרם המשקל – 1 ג' של חלבון. נניח, המשקל שלך הוא 90 ק"ג, זה אומר שעליך לצרוך 90 ג' חלבון ביום. כמות השומן, בהתאמה, פי 3.75 יותר, כלומר בערך 340 ג' ואילו פחמימות – פי 4 פחות, כלומר 23 ג'.

מה מותר ומה אסור לאכול?

כפי שציינו, תזונה זו דורשת צמצום כמעט מלא של פחמימות והבסיס שלה הם מוצרים עתירי שומן ועשירים בחלבון.
מאכלים מותרים: שמן זית, חמאה, שמן קוקוס, אגוזים, ביצים, כל בשר, עוף, פירות ים, דגים פטריות, ירקות ירוקים עם אחוז גבוה של סיבים תזונתיים, עגבניות בכמות קטנה, מוצרי חלב עם אחוזי שומן גבוהים, לא כולל חלב ניגר.

אסור לאכול בתכלית האיסור:

קמח ומוצריו, מוצרי בשר מעובדים (נקניק, נקניקיות) בגלל תוספת הסוכר בהן.  ירקות עם כמות סוכר ופחמימות גבוהה, לדוגמא תירס ותפוח אדמה, פירות רגילים ופירות יבשים (מותר רק מעט פירות יער,או כל אלכוהול המכיל סוכר ודגנים)

יש לא מעט מאכלים שיכולים להתאים לתזונה קטוגנית ולכן ניתן לאכול מגוון מאד וטעים מאד, כך שאם אתם לא מתרגשים מהיעדר סוכר וקמח, התזונה הזאת היא בול בשבילכם.

ייחודיות התזונה הקטוגנית

היתרון הגדול של תזונה זו – הרזיה מהירה על חשבון "המסת" שומן ללא פגיעה ברקמת השריר. לא תצטרכו להיות רעבים, ולא תצטרכו לוותר על אוכל מטוגן.

מהם העקרונות של התזונה?

1. אין צורך להפריד בין מזונות שונים – את הבשר אפשר לאכול עם כל דבר, בין אם אלה פטריות או ביצים
2 להבדיל מרוב הדיאטות, התזונה הקטוגנית לא דורשת לוותר על מלח שבנוסף לאפשרות להוסיף טעם לאוכל, תעזור לשקם את האיזון האלקטרוליטי.
3. התזונה לא מתאימה לשימוש תקופה ארוכה, כי היא לא מאוזנת כל כך.
4. למרות היעדר ההמלצות בכל הנוגע לערך הקלורי, לא צריך להגזים בכמות האוכל, במקרה כזה התזונה לא תהיה יעילה.
התזונה הקטוגנית לא מגבילה את שעות האכילה, אפשר לאכול בכל זמן, אבל כמובן תוך כדי שמירה על גבולות. הבעיה העיקרית של תזונה זו – ויתור על פחמימות. כך שאם אין לכם חיים ללא תפוחי אדמה, פסטה או פירות, יש סיכוי שהיא לא תתאים לכם.
בזמן התזונה יכול להיוותר ריח של אצטון מהפה – תופעת לוואי זמנית בעקבות נוכחות גופי קטון בדם. לכן מאד חשוב לשמור על משטר שתיה ולשתות לא פחות משמונה כוסות מים ביום.

מפורסמים שעושים תזונה קטוגנית

תזונה זו התפרסמה במיוחד בזכות קים קרדשיאן, שרזתה 30 ק"ג שהעלתה במהלך ההריון.
גם השחקנית האלי ברי מודה שמה עוזר לה לשמור על הגזרה זו התזונה הקטוגנית. כמו כן, גם אדריאנה לימה ומייגן פוקס, הנשים היפות ביותר בעולם גם שומרות על עצמן בעזרת תזונה זו.

האם הייתם רוצים לנסות את התזונה הקטוגנית?