14 מאכלים שיגרמו לעור שלכם להיות בריא וללא קמטים

אם תכללו את המאכלים האלה בתפריט שלכם, תגנו על העור שלכם מנזקי מזג האוויר והגיל, הפכו אותו לבריא וחלק.

הנה לכם הרשימה המלאה :

1. אבוקדו

המחקרים מראים שאבוקדו מסייע בשמירה על משקל תקין ומשפיע לטובה על בריאות העור. לוטאין וזיאקסנטין שמכיל אבוקדו, שומרים על העור מפגיעת קרינת השמש. בשילוב עם חומצות שומן זה משפר את האלסטיות של העור. יש חוקרים שחושבים שלאבוקדו יש יכולת לרפא פצעים.
אבוקדו מכיל סידן, נתרן, מגנזיום, ויטמיני C, E, K1, B6, חומצה פולית, ניאצין, חומצה פנטותאית, ריבופלבין, חולין. כמובן כל אלה משפיעים לא רק על המראה של העור אלא על כל הגוף שלנו.

via GIPHY

2. דגים אדומים

עם הגיל תאי העור שלנו מאבדים את היכולת שלהם לשמור על לחות וזה משפיע על יכולת העור להשתקם. חומצות שומן שאפשר למצוא בדגים אדומים שמנים (כמו סלמון) – אומגה-3 ואומגה-6 מחזקים את ממברנות התאים של העור. חיזוק זה מאפשר לעור לשמור על הלחות, הוא הופך ליותר אלסטי וזה עוצר את היווצרות הקמטים. חוץ מזה, חומצות אומגה מצמצמים נזקים מקרינה אולטרה סגולה, מה שכמובן משפיע על המראה החיצוני.

3. עגבניות

עגבניות מלאות בויטמין C שמשחק תפקיד חשוב בייצור קולגן המשפיע על אלסטיות של העור. מחקרים ראים שהוא גם מסייע להגן על העור מקרינה אולטרה-סגולה. ליקופן, פיגמנט האחראי על הצבע האדום של העגבניות, גם מגן על העור.

via GIPHY

4. גזר

מקור מעולה לרטינול וביטא-קרוטן שמגינים על העור מפגיעה של רדיקלים חופשיים. בתוספת ויטמין D הגזר הופך לנוגד חמצון עוצמתי שמונע הזדקנות של העור.

5. מוצרי חלב

עור בריא יותר אלסטי ולכן היווצרות הקמטים בו איטית יותר. פרוביוטיקה שמכילים מוצרי חלב עוזרת להחזיר לעור את הגמישות שלו. פרוביוטיקה גם מסוגלת למנוע מחלות עור שונות, לצמצם תגובה אלרגית או להקל על רגישות יתר של העור.

via GIPHY

6. שמן זית

שמן זית מכיל ויטמינים A, D, E, כל אחד מהם מאד מועיל לעור. רטינול (ויטמין A) מגן על העור מהזדקנות, ויטמין D מצמצם השפעת קרינה אולטרה-סגולה ומוריד דלקתיות. ויטמין E – נוגד חמצון טבעי שמונע בריחה של שומנים טובים.

7. תה ירוק

משקה זה מכיל פוליפנולים, חומרים בעלי תכונות אנטי-דלקתיות ואנטי-סרטניות. הם מונעים השפעת קרינה אולטרה-סגולה ובשילוב עם קרם הגנה מהשמש שומרים עלינו בפני סרטן העור.

via GIPHY

8. כורכומין

כורכומין שימש כתרופה עוד בעת העתיקה. האבקה הצהובה בעלת תכונות אנטי-דלקתיות, אנטי-סרטניות, אנטי-זיהומיות וגם נוגדת חמצון. שימוש בכורכומין מזרז החלמת פצעים. העור משתקם הרבה יותר מהר ונראה צעיר לאורך זמן.

9. קיווי

ויטמיני E ו-C בפרי זה מסלקים רעלים ומגינים על העור מהשפעת הקרינה האולטרה-סגולה. זה גם שומר על עור פנים צעיר ובריא.

10. ג'ינג'ר

ג'ינג'ר מסוגל למנוע סרטן עור, לסלק רדיקלים חופשיים מהגוף, כמו כן, הוא נחשב לחומר אנטי-דלקתי.

11. דלעת

הצבע הכתום של דלעת מעיד על נוכחות בטא-קרוטן בתוכה. יחד עם ויטמין C האחראי על ייצור הקולגן, שמאד מסייע בכל הנוגע ליופי. בנוסף, כבונוס – בדלעת יש הרבה תאית העוזרת לפעילות מעיים תקינה וזה גם משפיע לטובה על בריאות העור שלנו.

12. אגוזים

רוב האגוזים מכילים ויטמין E. יש הרבה מאד ויטמין E באגוזי לוז, שקדים ואגוזי מלח. ויטמין E אחראי על סילוק רעלים והגנה על העור מקרינה אולטרה-סגולה. כמו כן, הוא מכיל גם קו-אנזים  Q10. מחקרים מראים שהוא שומר על העור שלנו לאורך כל השנה, מחליק קמטים והופך את העור לגמיש יותר.

via GIPHY

13. ביצים

ביצים מכילות חומצות אמינו גליצין, פרולין וליצין האחראיות על ייצור הקולגן והאלסטין, שמאפשרים לעוד שלנו להיות גמיש ולשמור על צורתו. חלמון ביצה עשיר בויטמיני A, D, E.

14. שוקולד

נוגדי חמצון ופלבונואידים מונעים את ההשפעה השלילית של קרינה אולטרה סגולה ולא מאפשרים להם לפגוע במרכיבים של תאי העור. מחקרים מוכחים שלשוקולד יש גם תכונות אנט-דלקתיות. מה שכן, מדובר בשוקולד מריר עם אחוז קקאו גבוה ולא בסתם נשנושים.