5 סיבות למה אנחנו כל כך עייפים ביום ראשון בבוקר

חשבתם פעם למה דווקא ביום ראשון אנחנו תמיד כל כך עייפים? הנה 5 סיבות דיי הגיוניות:

1. השתנה לכם לו"ז השינה

ייתכן ויום ראשון קשה כל כך עבורכם, כי במהלך הסופ"ש השתנו שעות השינה. כאשר אתם הולכים לישון מאוחר וקמים מאוחר הגוף עובר סוג של ג'ט-לג קטן. כאילו טסתם מעבר לים וחזרתם.

מה לעשות?
תקומו ותלכו לישון לא יאוחר מהשעות בהשוואה לימים הרגילים שלכם. אם בשישי בלילה בכל זאת הלכתם לישון מאוחר, מיד אחרי התעוררות פתחו את התריסים ואת הווילונות. אור יום מפחית את הורמון השינה מלטונין ומעיר אתכם.

via GIPHY

2. יש לכם מצב רוח לא נכון

אם אתם מראש מרגישים פסימיים, רוב הסיכויים שביום ראשון באמת תהיו מאוכזבים. שכנוע עצמי עובד. אם מהבוקר אתם חוזרים על המנטרה של כמה אתם שונאים את ימי ראשון, הסיכוי להרגיש שהיום טוב הופך לנמוך יותר באופן משמעותי.

מה לעשות?
התחילו את השבוע ממשהו כיפי – למשל, קפה עם חברה בבוקר או ארוחת צהרים עם חבר. כאשר מחכה לכם משהו מרגש ביום ראשון, הוא כבר לא יהיה כל כך קשה ומעייף.

3. אתם עוברים מקצה לקצה

אם כל הסופ"ש לא קמתם מהספה, הגוף שלכם חווה סטרס כאשר חייבים שוב ללכת לעבוד. לחץ הדם עולה ומצב הרוח יורד.

מה לעשות?
התעוררתם? במשך 30 שניות נשמו ונשפו עמוק. זה יעזור לכם לשמור על לחץ הדם שלכם יציב. הוסיפו לתפריט שלכם תרד, יש בו לא מעט ויטמינים ומינרלים ששומרים על הלב.

via GIPHY

4. הגזמתם עם האימונים

אולי התאמנתם יותר מדי בסופ"ש, אחרי אימונים אינטנסיביים כל הגוף דואב.
מה לעשות?
עשו יוגה או טיילו בקצב מהיר כדי לאפשר זרימת דם לשרירים. זה יקל על תחושת הכאב. ואם בסופ"ש דווקא נחתם ולא עשיתם כלום, אל תרביצו אימון מטורף ביום ראשון, אחרת תהיו גמורים ממש ביום שני.

5. שתיתם יותר מדי אלכוהול

אם שתיתם יותר מדי, זה יכול לגרום לפגיעה במערכת החיסונית ולכן יש סיכוי גבוה יותר לחלות.

מה לעשות?
שמרו על עצמכם. הגבילו את צריכת האלכוהול בשתיים-שלושה משקאות לערב. נסו לשתות כל אחד מהמשקאות במשך שעה ואל תשתו על בטן ריקה. אחרי כל מנת אלכוהול שתו כוס גדולה של מים.