9 דרכים מוזרות להישאר בריאים שגם הוכחו מדעית

רפואה ומדע מציעים לנו יותר ויותר שיטות חדשות שיגרמו לנו להישאר בריאים. לפעמים הן יכולות להישמע לנו קצת מוזרות, אבל הן הוכיחו את היעילות שלהן. אנחנו החלטנו לאסוף את השיטות המפתיעות ביותר להיות בריאים שאפילו לא דמיינו שקיימות.

 

1. נמנום קצר אחרי כוס קפה עושה פלאים

מדענים גילו שנמנום קצר אחרי כוס קפה משפיע לטובה על הגוף שלנו. המשתתפים בניסוי לקחו הפסקת שינה אחרי הקפה ואז נבחנו בסימולטור של רכב. כתוצאה םה עשו פחות טעויות מאשר אלה שרק שתו קפה, רק ישנו או לקחו את הפלסיבו. יתרה מזו, הם הרגישו רעננים יותר.

כדי להגיע לתוצאות כאלה, מומלץ לשתות את הקפה במהירות. ומיד ללכת לישון. אל תדאגו, אם לא תספיקו להירדם מיד, מספיק לנמנם או סתם לשכב לנוח. אחרי 15-20 דקות חשוב לקום לפני שנכנסים לשלב של שינה עמוקה יותר.

d1.jpg©meowgag

 

2. תזונה דלת קלוריות מעוררת תיאבון גדול יותר

התמקדות בספירת קלוריות מובילה לתוצאה שלילית בירידה ותחזוקה של משקל אופטימלי. כאשר אנחנו מעדיפים נשנוש דל קלוריות במקום ארוחה מלאה, זה רק דוחה במעט את תחושת הרעב, אבל בקרוב מאד אנחנו מתחילים להרגיש תחושת רעב מוגברת וצורכים אפילו יותר קלוריות.

d2.jpg©meowgag

 

3. העדיפו סבון רגיל על פני הסבון האנטי-בקטריאלי

בגדול, אין הוכחה שהסבון האנטי-בקטריאלי יעיל יותר מסבון רגיל ומים. במספר מחקרים התוצאות הראו כי טריקלוזן, חומר שמשתמשים בו להכנה של רוב משחות השיניים, הדאודורנטים וסבול נוזלי אנטי-בקטריאלי מאד מזיק לגוף שלנו.

לדוגמא – שימוש מופרש יכול לגרום לשחיקה של מחסום בקטריאלי טבעי של הגוף, לשנות את הרובד החיידקי בתוך המעיים ויתרה מזאת, להשפיע לרעה על התפתחות העובר.

d3.jpg©meowgag

 

4. עבדו בעמידה בכל הזדמנות

מחקרי בריטי שנערך על נהגים ובודקי כרטיסים הראה כי לשבת כל היום בכיסא הנהג זה הרבה יותר מסוכן מאשר הליכה בתוך האוטובוס. לאורח חיים פאסיבי יש השפעה שלילית מאד על מערכת כלי הדם והלב. כאשר הגוף שלנו לא זז מספיק, הדם מעביר את הנוטריינטים ואת החמצן בתוכו בחצי מהמהירות הרגילה.

במהלך יום עבודה, נצלו כל הזדמנות למתוח שרירים. לדוגמא, עשו הליכה או קצת תרגילי מתיחות במהלך הפסקת צהרים. בזמן אחרון, הרעיון של שולחן עבודה "בעמידה" הפך לפופולרי מאד.

d4.jpg©meowgag

 

5. אכלו קליפת תפוח

אכילה של כמה שיותר ירוקים, פירות וירקות לא תזיק לאף אחד. אבל חשוב לשים לב דווקא לתפוחים. הם מכילים קוורצטין, חומר מונע התכווצויות, דלקות ובעל עוד הרבה תכונות חיוביות.יתרה מזו, הו מגן על תאי המוח מהנזקים ומשפר את יכולות הלמידה.

d5.jpg©meowgag

 

6. כתיבה בעט משפרת יכולות מנטליות

לא רק שימושי לצייר, אלא גם לכתוב בעט. תוצאות המחקר שנערכו באוניברסיטת אינדיאנה הוכיחו שניהול רשימות ידניות משפר יכולות מנטליות כגון קשר עין יד, זיכרון, קשב וכד'. כאשר אנחנו כותבים ביד, גם האזורים במוח האחראיים על הקריאה עובדים. זה לא קורה כאשר אנחנו מקלידים, למשל.

d6.jpg©meowgag

 

7. אל תצחצחו את השיניים במשך שעה אחרי הארוחה

רופאי שיניים רבים בטוחים שלצחצח שיניים מיד אחרי האוכל שווה ערך לעשות זאת עם נייר זכוכית. כל מאכל, במיוחד פירות הדר המכילים חוצות, עגבניות, משקאות אנרגיה ומשקאות מוגזים הופכים את אמייל השן לרגיש יותר להשפעות חיצוניות. אם אנחנו מצחצחים שיניים מיד אחרי האוכל, אנחנו מאפשרים לחומצות לחדור אל השכבות העמוקות של השיניים שלנו. כך זה יובל ליצירת חורים ועששת. מרגישים צורך לצחצח? פשוט שטפו את הפה עם מים נקיים

d7.jpg©meowgag

 

8. היפרדו מהשעון המעורר

מתוך 5 שלבי שינה, הכי מתאימים כדי להתעורר – השלב ה-1, ה-2 וה-5. כאשר אתם מתעוררים תוך כדי אחד השלבים הנ"ל, אתם מרגישים רעננים יותר. חוץ מזה, כל רעש חד שגורם לכם להתעורר מפריע לשינה וגורם לחץ מיותר לגוף.

במהלך היום אתם מרגישים עייפים והראיה, הזיכרון ותגובות אל הסביבה רק מחמירים. עם הזמן זה יכול לגרום למחלות כלי הדם והלב, שבץ, הפרעות נוירולוגיות והידרדרות אינטלקטואלית. כדי להתעורר ללא שעון מעורר, צריך להרגיל את עצמך לסדר יות קבוע. לדוגמא – ללכת לישון באותו זמן.

d8.jpg©meowgag

 

9. אל תיקחו ללב את הדעות של אנשים אחרים

תוצאות מחקר מראות שאנשים שמגיבים ברגוע לדעות החברה, חיים יותר זמן. ועדיין רוב האנשים זקוקים לתמיכה, זאת

d9.jpg

 

 

צפו: 12 טריקים פסיכולוגיים פשוטים שיעזרו לכם בחיי היום יום

צפו: סרטון המוטיבציה שישנה לכם את החיים

בחרו תמונה וגלו באיזו נקודה אתם נמצאים בחיים:

צפו: האשליה האופטית שתשגע לכם את המוח