12 מאכלים בריאים שכל החיים שלנו אכלנו לא נכון

אנחנו בעד שהאוכל יגרום לנו עונג וגם תועלת, לכן ריכזנו עבורכם כמה המלצות שיהפכו את האוכל הבריא שלכם לבריא עוד יותר.

 

1. כוסמת

למה? כוסמת עשירה בברזל, חלב עשיר בסידן. כאשר שני אלה בנפרד זה מעולה, אבל יחד הם מפריעים לעיכול אחד של השני.

food1.jpg©adme
 

2. תפוחי אדמה צעירים

מכירים את תפוחי האדמה הקטנים האלה עם הקליפה הדקה? כל התועלת התזונתית שלהם היא באשלגן, ברזל, זרחן וויטמין C, שמרוכזים דווקא בקליפתם. חשוב: אם תפוח האדמה כבר הפך לירוק, רוב הסיכויים שהוא כבר מכיל רעלן בשם סולונין – ולכן כדאי להסיר את הקליפה במקרה זה.

food2.jpg©adme

 

3. קיווי

אם נאכל קיווי עם קליפה, נזכה לצרוך פי 3 סיבים ונוגדי חמצון וננצח חיידקים לא בריאים במעיים.

food3.jpg©adme

 

4. גזר

עדיף לאכול גזר מבושל – בזכות כמויות גדולות יותר של בטא-קרוטין ולוטאין שאנחנו זקוקים להם לשיפור הראייה ועור מתוח. הם גם נספגים פי 5 טוב יותר.

food4.jpg©adme

 

5. חצילים

כאשר אנחנו אופים חצילים, ריכוז האשלגן בהם עולה וכמות הרעלנים יורדת.

food5.jpg©adme

 

6. אספרגוס

אם מטגנים אספרגוס במשך 5-7 דקות, זה עוזר לשמור על כמות גדולה יותר של ויטמינים ונוגדי-חמצון מאשר אם מאדים אותו. אגב, כאשר מבשלים או מאדים אספרגוס, ויטמין C הקיים בו מתמוסס בים.

food6.jpg©adme

 

7. כרוב

כרוב מבושל מאבד את הקרוטין ואת נוגדי החמצון. אבל כאשר מכינים כרוב כבוש, כמות ויטמין C בכרוב גדלה פי 3 ונוצרת חומצת חלב, המסייעת לגוף לעכל חלבונים.

food7.jpg©adme

 

8. שום

מסתבר שאליצין, חומר מאד בריא לגוף שלנו שנמצא בשום נוצר בזכות שני מרכיבים ה"נעולים" בחלקים שונים של השום. אליצין מדכא התרבות של תאים סרטניים, יש לו יכולת אנטי-חימצונית ואנטי-בקטריאלית מעולה והוא מגן על מערכת החיסון שלנו.

food8.jpg©adme

 

9. סובין

תרכובות החומצה הפיטינית שמכיל סובין מתערבבת עם סידן ומגנזיום מהחלב ויוצרים יציקה שבלתי אפשרי לעכל.

food9.jpg©adme

 

10. עגבניות

כן, אם נבשל עגבניות, נאבד קצת מויטמין C, אבל נרוויח הרבה ליקופן. זהו חומר שלא רק צובע את העגבניות באדום, אלא גם נחשב לנוגד חמצון מאד עוצמתי וסייען קבוע במניעה של מחלות לב וכלי דם, מחלות אונקולוגיות ודלקתיות.

food10.jpg©adme

 

11. דלעת

בקליפה יש פחות סוכר ויותר מינרלים וסיבים וגם יותר ויטמין C.

food11.jpg©adme

 

12. תה

אם אתם אוהבים לשתות תה עם חלב, תפסיקו. מסתבר שהחלבונים שנמצאים בחלב, קזאינים, מבטלים את ההשפעה הבריאותית של התה. במיוחד זה פוגע בתכונות התה המשפיעות לטובה על עבודת מערכת כלי הדם והלב.

food12.jpg©adme

 

 

צפו: 12 טריקים פסיכולוגיים פשוטים שיעזרו לכם בחיי היום יום

צפו: סרטון המוטיבציה שישנה לכם את החיים

בחרו תמונה וגלו באיזו נקודה אתם נמצאים בחיים:

צפו: האשליה האופטית שתשגע לכם את המוח

נשים: