אם תצאו להפסקה כל 10 דקות בזמן העבודה יקרו הדברים המדהימים הבאים

אורח חיים "יושבני" אותו מנהל אחוז גדול מהאוכלוסייה, עלול לגרום לנזקים שונים בגוף, כאבים ואפילו לדיכאון ומתחים. בשל כך, מומלץ לצאת ולקום מהמחשב או מעמדת העבודה בכל 10 דקות לכמה דקות או שניות,  שבהן תוכלו לבצע פעולות שיטיבו עם גופכם.

כיום, רבים האנשים שאינם לוקחים הפסקות רק כדי לסיים מהר יותר את העבודה, לנסות להיות יעילים יותר, או להתרכז, צורה זו של התנהלות גורמת לתוצאה ההפוכה-עייפות, כאב וחוסר באפקטיביות ויעילות.

אז מה הפסקה קצרה של 10 דקות בזמן עבודה תחולל בגופכם? הכל בהמשך.

שחרור הגוף

הפסקה של כמה דקות לשחרור הגב, הצוואר ולהליכה קצרה, תשחרר את גופכם ותמנע כאבי גב וצוואר. כדי לשחרר בצעו כמה מתיחות טובות לצוואר כגון: הנעת הצוואר מצד לצד באיטיות, מתחו את הגב על ידי התכופפות איטית לעבר כפות הרגליים, ומתחו את הזרועות אל מעל הראש תוך שאתם נעזרים בידיים לצורך המתיחה. בנוסף מומלץ במהלך העבודה לקרב בכל כמה דקות את הסנטר לחזה לשנייה ולהחזירו למצב טבעי על מנת למנוע כאבי צוואר וכאבי ראש.

c1.jpg©huffingtonpost
 

 

שתיית חליטה תה או מיץ טבעי

צאו להפסקה כל עשר דקות כאשר באחת מההפסקות עצרו לרגע כדי להכין לעצמכם חליטת תה ירוק או מיץ טבעי עשוי מים עם לימון. חליטות תה ירוק או מיץ טבעי מסייעים לנקות את הגוף מרעלים, הם מכניסים נוזלים לגוף בצורה טעימה יותר, ממריצים את הדם ומחממים את הגוף. בכך תוכלו להיות אנרגטיים יותר במהלך העבודה.

 

נשנוש בריא

כאשר אתם יוצאים להפסקה קצרה, הכינו לכם נשנוש בריא שיקנה לכם אנרגיה ומקסימום ריכוז. ניצול  אחד מרגעי ההפסקה להכנת תפוח עץ חותך אותו תוכלו לנשנש בזמן העבודה, תערובת שיבולת שועל עם אגוזים וצימוקים, יוגורט פרו ביוטי, או כל חטיף בריא שאתם אוהבים, ישמור אתכם רעננים, שבעים ובריאים יותר.

 

שאיפת אוויר צח

אחד היתרונות שביציאה להפסקה כל עשר דקות הוא היכולת לצאת החוצה ולנשום אוויר צח. הפסקה קצרה שבה תכניסו אוויר לריאות על ידי  5 נשימות טובות וארוכות מהאף תוך הוצאת האוויר מהאף, תכניס לכם חמצן לגוף ובעיקר לאזור הראש - מה שימנע כאבי ראש בזמן העבודה.

c2.jpeg©huffingtonpost

 

עיניים פחות כואבות

רבים האנשים שסובלים מכאבי עיניים כאשר הם יושבים זמן רב מידי מול המסך. בשל כך חשוב לקחת הפסקה של כמה דקות כדי לעצום עיניים ולתת להן מנוחה אפילו שאתם עדיין ישובים בשולחן העבודה. בכך תכלו לתת לעיניים שלכם את המנוחה שהן משוועות אליה!

 

נפש בריאה יותר

באחת ההפסקות שאתם לוקחים, הקדישו קחו כמה שניות לשוחח עם האדם שנמצא לידכם. שיחה נעימה במהלך העבודה תועיל מאד לנפש שלכם וגם למצב החברתי. בנוסף, כאשר אנו לוקחים כל עשר דקות הפסקה, אנו מרגישים פחות עמוסים, הגוף שלכם מחדש אנרגיות, והמוח שלנו 'נטען' מחדש.

c3.JPG©huffingtonpost

 

 

בחרו תמונה וגלו באיזו נקודה אתם נמצאים בחיים: