15 טריקים שיווקיים שיגרמו לכם לקנות עוד יותר

כל אחד צריך לאכול, כדי להתקיים, אבל לעתים קרובות אנחנו קונים הרבה יותר ממה שאנחנו באמת צריכים. אנחנו יוצאים לחנות לקנות משהו אחד וחוזרים הביתה עם ערימה של מוצרים שנועדו להרקיב אצלנו במקרר. ומה התירוץ? "זה היה במבצע" או "רק רציתי לנשנש".

בואו נלמד איך עובדים הטריקים שהמומחים לשיווק עושים כדי לגרום לנו להוציא יותר כסף.

 

1. מפורסמים בפרסומות

"גם הם אוכלים את זה!" זה מה שאנחנו חושבים כאשר מסתכלים על שלטי חוצות עליהם ספורטאי או שחקן מפורסם מחייכים תוך כדי שהם מחזיקים המבורגר, קולה או שקית של צ'יפס. באופן תת-מודע אנחנו רוצים להצטרף לסגנון החיים שלהם ולכן נקנה את המוצר הזה.

d1.jpg©brightside

 

 

2. יתרונות מזויפים

כאשר אתם נכנסים לחנות, דבר ראשון שאתם רואים זה מחירים נמוכים עם הנחות. אבל בדרך כלל יתרונות אלה הם לא יתרונות בכלל. לדוגמא: ייתכן ועל המוצר מודבקת תווית בולטת ועליה כתוב "מבצע" ולידו אותו מוצר עם תווית מחירים רגילה באותו גובה. אם עושים חישוב, המוצר השני אפילו זול יותר.

d2.jpg©brightside

 

3. אוכל בריא יותר

אנשים חיים אורח חיים בריא וזה משפיע על המותגים. היצרנים מבינים, שאם הצרכן חושב שמדובר באוכל אורגני, הוא יקנה יותר. למרבה הצער ההכרזות על בריאות המוצר בדרך כלל לא תואמים את המציאות. ולכן התוויות כגון "לא מהונדס גנטית" או "100% אורגני" הן אלה שהופכות את המוצרים ליקרים יותר מאשר הם בפועל.

d3.jpg©brightside

 

4. ריחות טעימים

המידע על הריחות מועבר ישירות למוח שלנו. זה מעורר בנו רגשות עמוקים ונשאר בזיכרון. משתמשים בטריק כזה כדי לעורר את הקשר בין תמונת המוצר לריחות מסוימים. מדענים אמריקנים טוענים שריחות "חמים" גורמים לאנשים לקנות יותר ודווקא ריחות "קרים" מונעים מהם לבזבז יותר כסף. חנויות רבות מפעילות עמדות בישול עם מאכלים טעימים במיוחד (עוף בגריל) שמפזרים את הריחות שלהם בכל מקום.

d4.jpg©brightside

 

5. תוספים תזונתיים יכולים לגרום להתמכרות

כל אחד יודע שסוכר ממכר. אבל יש המון חומרים "סודיים" שאנחנו הופכים למכורים להם אפילו בלי לדעת על כך. הנה רשימת התוספים שיכולים לגרום להתמכרות:

- מונוסודיום גלוטמט. יש לא מעט דיונים מדעיים על השפעתו על הגוף, אבל אין וודאות לגבי הנזק. מונוסודיום גלוטמט מחזק את ריח האוכל וזה גורם לנו לרצות לאכול יותר.

- תחליפי סוכר וממתיקים מלאכותיים: אספרטם, סכרין, סוכרלוז, ניאוטם וכד'. הם לא מכילים סוכר אבל הם מתוקים. המחקרים מראים שתוספים אלה יכולים לגרום לנו להימשך לפחמימות ולעורר את התיאבון שלנו

- סירופ תירס עשיר בפרוקטוז. הוא גורם לנו לאכול יותר ג'אנק ומוביל לעלייה בשומן הבטני.

d5.jpg©brightside

 

6. לבשל ולהגיש

המומחים לשיווק ממש אוהבים את הטריק הזה! הלקוחות חושבים שלחנויות אין מה להסתיר ומתחילים באופן תת-מודע לסמוך עליהם.

d6.jpg©brightside

 

7. מחירים נמוכים

פסיכולוגים טוענים שאנחנו אוהבים לקנות דברים במחיר נמוך יותר. אבל תמיד יש מבצעים שהולכים עוד רגע להסתיים ולא נספיק לקנות את מה שרצינו. מחירים נמוכים בדרך כלל מודגשים:  "תראו, המחירים שלנו אטרקטיביים יותר". אבל על אותו מדף יעמדו גם מוצרים יקרים יותר ובטוח שתקנו אותם. כתוצאה – החנות מרוויחה.

הטריק עם מחיר גבוה ומחיר נמוך עובד תמיד. לא כל לקוח מסוגל לשים לב לזה.

d7.jpg©brightside

 

8. תמונות של אוכל

בדרך כלל על אריזות של מוצרי מזון יש תמונות אוכל אטרקטיביות מאד עליהן. יש סטיילסטים של אוכל שגורמים לנו להספיק לחשוב על מה נמצא בפנים. הם גורמים לתמונות על האריזה להיראות יפות, מוכרות ונעימות לעין, כדי להזכיר לצרכן כמה טעים האוכל בתוך האריזה. וזה בדרך כלל עובד. אנחנו לא שמים לב לאותיות הקטנות שאומרות לנו שזו רק דוגמת הגשה.

d8.jpg©brightside

 

9. להפוך את המוצר למושך יותר

פסיכולוגים שמו לב שתמונה של טיפות מים על האריזה גורמת לנו לרצות להתרענן. גם צורת מיקום של מוצרים ביחד והאותיות הגדולות נראים יותר בריאים ואמינים, כך אנשים נוטים לקנות את אותם המוצרים פעם אחרי פעם.

d9.jpg©brightside

 

10.רגשות פוזיטיביים

משווקים היום לא מוכרים מוצרים, אל מצב רוח וסגנון חיים. הם יוצרים תחושת חגיגיות וביטחון – אור מחמיא, ריחות טעימים, מוכרנים ידידותיים ואריזות בולטות.

d90.jpg©brightside

 

בחרו תמונה וגלו באיזו נקודה אתם נמצאים בחיים: