10 טיפים שיעזרו לכם להיפטר מהעייפות

הקצב המטורף של החיים שלנו מכריח אותנו להתחייב לדברים רבים. יותר ויותר אנשים נמצאים בסוג של מעגל סגור – מתעוררים עייפים, מרגישים חלשים כל היום, לא מספיקים לא לעבוד ולא לנוח. בואו נעשה רגע הפסקה ונקשיב לגוף שלנו. קבלו מספר עצות שיעזרו לכם להיות עייפים פחות וליהנות מהחיים.

 

1. תתעוררו נכון

כאשר אתם מחליטים לישון עוד 5 דקות, אתם רק מזיקים לעצמכם. המוח לא מספיק להירדם שוב שינה עמוקה ולנוח. לאחר ההתעוררות הכי טוב להימתח ועם מחשבות חיוביות לקום מהמיטה.

 

2. מולטיטאסקיג? לא קיים דבר כזה

אתם בטוחים שכך תוכלו לחסוך זמן לסיים יותר דברים. אבל בפועל, כאשר אתם עושים מספר דברים במקביל וכל הזמן מסיחים את דעתכם מהעיסוק הבסיסי שלכם אתם רק מבזבזים את המשאבים. אגב, זה לוקח בדיוק את אותו זמן.

 

3. עשו הפסקה בעבודה כל שעה

עבודה מתישה לא תשאיר לכם אנרגיה לקראת סוף היום. כולנו יודעים כמה מתעייף הגוף שלנו אם לשבת הרבה זמן באותה תנוחה. כל שעה קומו ל-5-10 דקות כדי לתת מנוחה לגוף ולעיניים. אפשר גם פשוט לקום כדי למלא מים.

d1.jpg©adme

 

4. אווררו את החלל בו אתם יושבים

אם לא לאוורר באופן קבוע את הבית או את המשרד, תצטבר באוויר כמות גדולה של פחמן דו חמצני, מה שיפגע בריכוז וביכולת לעבוד ביעילות. קצת אויר צח במהלך היום יעזור לגוף שלנו להשתקם. אווררו את החדר במשך היום ומלאו אותו באוויר נקי לפני שינה – כך יהיה הרבה יותר נעים להירדם.

d2.jpg©adme

 

5. החליפו אווירה

שום דבר לא מעייף אותנו כל כך כמו השגרה. אם אתם חושבים ששינוי אווירה ישפיע רק באופן זמני, פשוט עשו באופן קבוע דברים חדשים. המציאו עיסוק מעניין לכל סוף שבוע, שנו את מיקום הרהיטים בבית ובעבודה כל חודש, מצאו הובי חדש, סעו לעבודה במסלול חדש או טעמו סוג חדש של תה. חוויות חדשות לא רק גורמות להפרשת דופאמין במוח אלא גם משפרים את הזיכרון.

 

6. אל תאכלו אוכל שמן בצהרים

לא במקרה טוענים שאוכל שמן הוא אוכל כבד. לוקח זמן לגוף לעכל אותו וזה גורם לפאסיביות. ארוחה מאוזנת תיתן לכם את האנרגיה הדרושה בלי שתרגישו כבדים לאורך היום.

d3.jpg©adme

 

7. ותרו על משקאות אנרגיה

למשקאות כאלה אין זמן פעולה ארוך וכשהוא מסתיים רק תרגישו יותר ויותר עייפים. כמו כן, משקאות אנרגיה מעמיסים על הלב וזה ממש לא לעניין, אם יש לכם הרבה עבודה. שמרו על איזון מים בגוף, שתו לפחות 1.5 ליטר של מים ביממה.

d4.jpg©adme

 

8. סופי שבוע יעילים

אל תבזבזו את סופי השבוע שלכם לחינם. פתרון מדליק למנוחה יעילה – ביקור בספא. ספא יגרום לכם להרגיש פחות עייפים, מרגיעים את הגוף ומחדשים את התהליכים הפנימיים. עיסוי מפנק ובילוי מרגיע יגרמו לכם לאהוב את עצמכם יותר.

d5.jpg©adme

 

9. טיילו לפני שינה

מנוחה פאסיבית מול הטלוויזיה או המחשב או המשך עבודה אחרי שחזרתם הביתה, לא יתנו לכם מנוחה. אוויר צח וקצת פעילות גופנית יעזרו לכם להיות פחות עייפים ולחוצים. טיול לפני שינה – רעיון אידיאלי. אתם יכולים להזמין חברים או לטייל לבד.

d6.jpg©adme

 

10. ללא גאדג'טים לפני שינה

האור המרצד יפריע לכם להירדם וכשתירדמו זו יכולה להיות שינה לא רגועה. כדי שהגוף יוכל לנוח, חשבו על עיסוק אחר לפני שינה – תקראו, תקשיבו למוזיקה נעימה, עשו אמבטיה או מדיטציה. אם אתם לא יכולים ללא גאדג'טים, הדליקו אותו למצב לילה.

d7.jpg©adme

 

מה אתם עושים כדי להתגבר על העייפות? ספרו לנו בתגובות!

 

בחרו תמונה וגלו באיזו נקודה אתם נמצאים בחיים: