כאשר הגוף והמוח משתפים פעולה: 7 סוגי אימונים שמאמנים גם מוח

מי שעושה ספורט באופן קבוע, יודע שכל סוג אימונים משפיע על השרירים שלנו אחרת. אבל מעטים יודעים שתרגילים משפיעים ישירות גם על המוח שלנו, מפעילים בו אזורים שונים ומסייעים לו להתמודד היטב עם המטרות שהוצבו.

החלטנו להבין, כיצד אפשר לשפר גם את היכולות השכליות שלנו ולהפוך לא רק לחזק יותר אלא גם למוצלח יותר. עכשיו אף אחד לא יגיד שום דבר מעליב על הספורטאים!

 

1. טניס

הידעתם שלטניס קוראים לפעמים "שחמט בהליכה"? פרט לסיבולת, הטניסאים מסוגלים היטב לנחש מה הולך לעשות היריב שלהם וגם להבין תוך שבריר שנייה לאן מיועד הכדור.

w1.jpg©adme

 

2. משחקים קבוצתיים

כל המשחקים הקבוצתיים מעודדים התפתחות החשיבה האנליטית ומהירות התגובה. כמו כן, הם משפרים מאד יכולות עבודה בצוות. מאחר ומדובר במשחק שדורש תיאום תנועות מסובך, משתפרות גם היכולות של הקשב והריכוז.

w2.png©adme

 

3. ריצה למרחקים ארוכים וגולף

נראה שאין שום דבר במשותף בין שני סוגי הספורט האלה, אבל זה רק נראה כך. גם ריצה למרחקים וגם גולף "הרגוע" מעודדים פיתוח חשיבה אסטרטגית. אחרת איך אפשר להתמודד עם מרחק של עשרות קילומטרים או לפגוע בדיוק בחור על המגרש? דרך אגב – ביל גייטס מאד אוהב לשחק גולף.

w3.jpg©adme

 

4. יוגה

היתרון הגדול ביותר של יוגה – למצוא הרמוניה בין מחשבות לרגשות, לדעת להתרכז על העיקר ולסלק את הדברים המיותרים, מה שנחשב ליכולת מאד חשובה בעולם הלא רגוע שלנו. רגיעת המוח, בהחלט נחשבת לתנאי לניצחון בכל דבר.

w4.jpg©adme

 

5. טיפוס הרים

כל האימונים בהם צריך בו זמנית לזוז ולחשוב, משפרים מעולה את הזיכרון התפעולי, אשר מאפשר במהירות לנצל מידע שאך התקבל.

w5.jpg©adme

 

6. שחייה, רכיבת אופניים ואימוני אירובי אחרים

היתרון הגדול של רכיבת אופניים, שחייה וסוגי אימונים גופניים אחרים – אימון סיבולת ופיתוח שרירים בכל הגוף כמעט. כמו כן, כאשר אתם מתאמנים, מהירות זרימת הדם עולה והדם העשיר בחמצן, הורמונים ונוטריינטים מגיע מהר יותר למוח. כל אימון אירופי מעודד נהדרת את כל אזורי המוח ומסייע לפיתוח זיכרון.

w6.jpg©adme

 

7. אימוני כוח

אימוני כוח נחשבים לנחלה של גברים, אבל זו טעות לחשוב ככה. כל אימון כוח מעודד פעילות של האונה הקדמית של המוח, האחראית על חשיבה אינטגרטיבית, יכולת מולטיטאסקינג, יכולת למצוא טענות נכונות ולעמוד על שלך. זאת הסיבה שמומלץ לכלול באימון שלכם דדליפט, סקוואט ותרגילי כוח אחרים.

w7.jpg©adme

 

 

 

בחרו תמונה וגלו באיזו נקודה אתם נמצאים בחיים: