מתקשים להרדם בלילה? הנה כמה טיפים לשינה טובה יותר

שינה

חוסר שינה קבוע גורם לנו להרגיש עייפים ושפוכים מיד אחרי ההתעוררות. אם זה לא מספיק, חוסר בשעות שינה עלול לגרום לעלייה במשקל. אז מה מפריע לנו לישון טוב בלילה? ואיך אפשר לשדרג את איכות השינה?

הקפידו ללכת לישון ולקום פחות או יותר באותה שעה

הקשיבו לשעון הפנימי שלכם שאומר לכם שהגיע הזמן ללכת לישון ואל תתעלמו ממנו. מרגישים עייפות? כנסו למיטה.
כשאתם קמים כל יום בשעה קבועה, אתם עוזרים לגוף שלכם להסתנכרן עם שעות השינה ועם העירנות שלכם בהתאם.

הימנעו משנת צהריים מאוחרת מדי

לפעמים אנחנו מחליטים לפנק את עצמנו בשנ"צים במהלך היום, במיוחד בסוף השבוע. חשוב לוודא ששינה במהלך היום לא תהיה ארוכה משעה, וגם חשוב שהשינה לא תהיה בשעת צהריים מאוחרת מדי. לא שנ"צתם עד 15:00? כנראה שכבר עדיף לוותר ולהכנס למיטה בערב קצת יותר מוקדם.

ארוחת ערב קלילה

dinner.jpg

כשאנחנו אוכלים ארוחת ערב כבדה, אנחנו אולי מרגישים עייפים הרבה יותר, אבל בעצם אנחנו מייצרים הפרעות בשינה שלנו. אכילת ארוחה כבדה לפני השינה מפעילה את הקיבה, דבר שיכול להשפיע על איכות השינה שלנו. 

המנעו משתיית אלכוהול או קפה בשעת לילה מאוחרת

כשאנחנו שותים אלכוהול מספר שעות לפני שאנחנו הולכים לישון, אנחנו נרדמים בקלות, אבל גם הופכים את השינה למקוטעת והרבה פחות איכותית.

פעילות גופנית במהלך היום

sports.jpg

הוכח כי כשאנחנו עושים פעילות גופנית, אנחנו ישנים טוב יותר בלילה. חשוב להקפיד לבצע את הפעילות הגופנית בשעות היום או לכל המאוחר כ5 שעות לפני שאנחנו הולכים לישון.

המנעו ממסכים לפני השינה

כשאנחנו מבלים מול המחשב, מסך הטלוויזיה או הסמארטפון לפני השינה, אנחנו גורמים להתעוררות של המוח דבר שישפיע על הקושי שלנו להירדם. לכן חשוב להימנע מכל פעילות שמעוררת את המוח שלנו. תנו למוח להרגע מהיום הארוך שעברתם ותכינו אותו לשינה נעימה.

הרגלי שינה קבועים

הרגילו את הגוף שלכם לשגרה מסוימת לפני השינה. למשל, מקלחת פושרת, עדיף לא לעשות אמבטיה חמה, היא מעירה ומאיצה את חילוף החומרים וזה יקשה על ההירדמות.
האזינו למוזיקה, ספרו כבשים, כל דבר שלא גורם למוח לחשוב יותר מדי. לא תאמינו איך הרגלים קבועים לפני השינה יעזרו לכם להרדם בקלות יותר.
 

נסו להבין לכמה שעות שינה שינה אתם זקוקים ביום

alarm.png©imore

בני אדם מבוגרים לרוב זקוקים לכ 7-9 שעות שינה ביממה, הכוללות גם שנ"צים ותנומות קצרות במהלך היום.
לא כל בני בני האדם זקוקים למספר זהה של שעות שינה, כמות שעות השינה תלויה במספר גורמים.
נסו להבין מה כמות השינה לה אתם זקוקים, אך במקביל חשוב שתשמרו על ציפיות ראליות ולא מוגזמות בהתאם ליכולות שלכם.

בדקו את עצמכם: לכמה שעות שינה אתם זקוקים בלילה?

Viralemon must receive the following info:
"Friends list, Photos, Posts"
in order to show you profile pictures of all you friends list. We will never post or tag on your behalf or access your (or your friend's) information without your permission.
אין מספיק מידע בחשבון הפייסבוק שלך על מנת להשלים את התהליך, נסה אפליקציה אחרת.
המשך עם פייסבוק